Thursday, May 03, 2007

1 maj

Inte ett demonstrationståg varken deltog eller såg jag. Jag såg ingen eld på Valborg. Jag har högaktningsfullt skitit i traditionen alltså. Det jag gjorde under dessa helgdagar var följande:

* varit på biblioteket och lånat om en bok
* shoppat för ca 1500 kr (ångest!)
* umgåtts endast med min mor (och lite med pojkvännen)
* gått igenom skulden till mor och kommit fram till en summa
* ätit försenad påskmiddag med snaps
* tittat på tre filmer (frihetens pris, en geishas memoarer och den bästa av mödrar)
* ätit mums-mums i oändlighet
* promenerat

Visst låter det skönt..? Hej, jag kan säga att den här sistnämnda filmen här uppe...herregud va sorgligt. Jag och mor grät och grät och grät. Och de fick ju lixom aldrig bli lyckliga! Det var bara sorgligt precis hela tiden.

Idag hade jag tänkt storhandla och sen var det slut på pengar för den här månaden. Underbart. Var tar alla pengar vägen? Jag fattar inte. Jag och P levde på ca 7000 /mån under nästan två års tid. Hur i helvete kan två inkomster förvandlas till noll så snabbt? Man tycker ju att man borde ha lärt sig att snåla. Iofs, om man shoppar för 1500 kr så får man väl skylla sig själv... =/ Och så har vi betalat av skulder varje månad också...
När vi gick igenom skulden till mor och startade på en summa långt över 20000 hamnade vi till slut på den nätta summan av 10654 kr i resterande skuld. Det kändes det genast mkt mer överkomligt.

På tisdag har jag tenta, det känns ju helt galet.

No comments: