Monday, October 23, 2006

Innsbruck

I fredags efter jobbet åkte vi till Munchen med Lufthansa kl 18.15. Man fick en smörgås och två glas vin på planet, trevligt. Vi bodde på ett rent hotell i turistklass och gick ut på bierstube på kvällen och drack öl och åt. Jag tog en grekisk sallad och en liters glas med öl.. =)
På lördagsmorgonen åt vi sjukt god hotellfrukost och tog sedan tåget till Innsbruck. Vi hade konferens på tåget så vi missade tyvärr lite av den storslagna miljön men lite hann man se och herregud va vackert! När vi kom fram till Innsbruck (fantastiska berg!) checkade vi in på ett jättemysigt hotell Sailor och gick sedan ut och hittade ett lunchställe. Sen var det fri tid på eftermiddagen så jag och IM och M gick och shoppade. Jag hittade en jättefin kjol som jag köpte och sen handlade jag sprit. Och en katt förstås - det gör jag ju alltid på resa.
På kvällen käkade vi på en trevlig restaurang och vinet flödade kan man ju lugnt sagt säga. Sen skulle vi gå ut och hamnade på en bögklubb. Vi dansade och fick shots av bartendern och det var på hela taget ganska kul faktiskt. Jag hade med mig min nya fina digitalkamera så jag tog lite kort. Söndagens frukost var inte riktigt i samma klass som första morgonen men det var verkligen gott. Och sen åkte vi hem. Jag handlade mer sprit på Munchens flygplats och choklad till min mamma.

Mycket kul att vara ute och resa och speciellt eftersom det inte gick så jättemycket pengar. Kul!

No comments: