Wednesday, October 04, 2006

Usch

Vilken katastrof igår på retoriken. För det första var jag ju tvungen att få ihop ett intellectio på talet och även en reflektion över dispoitio igår under arbetstid eftersom jag inte gjort detta. Inte heller hade jag hittat på ngt tal så allt var i princip kvar att göra. Tyvärr var gårdagen helt sjukt buzy så jag hade typ ingen tid alls så det blev ett hafsverk utan dess like. Talet var en katastrof och jag skämdes över min egen oförmåga att förbereda mig. Blä. Så igår bestämde jag mig för att ta itu med nästa veckas tal (utredningstal - förklara en utredning helt enkelt) direkt. Vilket såklart gick åt skogen eftesom jag var hemma vid tio och satte mig ner och åt och sen var jag dödsslut. Så jag ringde min mor och sa att hon skulle hitta på ngn utredning som jag ska göra och att hon måste höra av sig idag. Och så ska jag bara göra det, även om det är skittrist ämne. För oftast när man håller tal får man ju en uppgift och då är det bara att köra. Intressant!

Hur som helst, jag måste helt enkelt avsätta tid till retoriken hädanefter. Snart är det dugga också och jag har verkligen inte läst allt jag borde. Huaa!

No comments: