Tuesday, October 10, 2006

Jag är inte bitter

Jag insåg i lördags att jag är inte bitter. Jag insåg också att saker och ting har förändrats. Man kan gräva ner sig och vara sur och skylla på alla andra för att livet blir som det blir. Men däremot får man ta sitt ansvar för hur man hanterar det, det är ju där själva kärnan i bitterheten sitter. Och jag var väldigt bitter, jag var jävligt besviken, jag var arg och jag tyckte det var så jävla orättvist. Och även om jag fortfarande kan känna så finns det ändå ngt i mig som säger att jaha, sluta gräv ner dig. Hitta andra sätt att bli lycklig, hitta andra vänner, hitta nya perspektiv.

Och det är så bara. Idag känner jag ingenting. Om människor inte vill umgås med mig på grund av så pass löjliga anledningar så fine by me. Om det är så pass ytlig vänskap kan man ju undra om den är ngt att ha. Jag tror banne mig inte det.

8 comments:

Anonymous said...

Heja heja! Helt rätt!

sarpo said...

Minna, vadå nej i lördags hände ingenting. Utom att jag kom till insikt.
Lördagen förflöt i alkoholens tecken. Tex fick jag en Long Island Ice Tea Hökis Special, den var verkligen inte särskilt god.

idasol said...

Hej det är en riktig vän som bjuder en på long island ice tea... :-)

Jag är så ledsen att jag inte kunde komma i lördags, men måste ju tyvärr vila magen och se till så inget händer. Men på fredag bjuder jag igen!

Puss och kram!

Anonymous said...

Hej vännen!
Har du hört om tess kunde på måndag?
Kramar

Studiomannen said...

På tisdag kväll kommer jag att hoppas att du gråter bittra tårar... hrm.

Jag ska dit.

Och, ja, om vi vinner ler jag.
Om det blir oavgjort ler bara gulsvarta.
Om ni vinner går det bra att retas.

Anonymous said...

sarpo my sunshine no more tears jiha jiha du e grym kör ditt raze och de som inte tycker de passar kan ju alltid hoppa av ; ) Eller hur? klart man ska va chysst men man ska inte behöva ursäkta sig för den man är! Yoo go
Massa Kram
Jag e me dig

Studiomannen said...

Sarpo: puss & kram.

Resten vill du nog inte prata om.....

sarpo said...

Peter, jag gillar inte din ton här på slutet... *snörper på munnen*