Sunday, October 14, 2007

söndag och inte bakfull

Känns väldigt bra faktiskt. Jag har tränat till och med så jag har varit riktigt duktig denna helg.
Sitter här och har lite ångest för mitt eventuella körkort. Just nu känns det som att jag inte kommer klara det. Tidigare har jag haft mest noja inför teori-provet (och det har jag verkligen fortfarande också, men det kan till viss del bero på att jag inte pluggar något på det...) men nu råkade jag surfa in på vägverkets hemsida och såg en liten fakta-film om hur körprovet går till och då kände jag verkligen att det här kommer aldrig gå vägen. Jag kommer inte få nåt jäkla kort. Usch och fy! Och jag som redan planerar att jag ska köra överallt. Men allvarligt, om jag nu lyckas ta det där kortet krävs det ju verkligen att jag håller uppe körningen. Jag får hyra bil på OK emellanåt för att hålla liv i det innan vi köper en bil för det är klart att vi måste ha en bil om jag lyckas. Det får väl bli nån skruttig sak, men om jag brukar har rätt svårt för sånt. Fint ska det va! =)

Jag har tänkt vara vit i oktober. Det gick väl sådär förra veckan eftersom jag fyllde år och jag var på bröllop men det hade jag räknat med så det var inget brott mot min vithet. Och, om det nu skulle bli så underbart att DIF vinner guld så kommer jag självklart att dricka champagne och yla. Så det räknar jag också med. Så totalt blir det ju typ tre veckor och två helger som jag varit vit i slutändan. Eller nåt. Tänkte fortsätta med det i november också, har inget inplanerat då så det bli bra att vara vit. Och om det händer ngt kul så får jag ta ställning till det då.

3 comments:

Anonymous said...

då ska vi alltså inte planera in vindrickande på spa-kvällen?

idasol said...

Jag tänkte vara vit fram till Fuerteventura. kanske inte helt vit, jag kan få ta nåt glas vin eller en öl om jag vill. Men jag tror iallafall inte att det blir nåt festande nu på ett tag...

sarpo said...

Jag hade inte tänkt dricka på SPA:t nej, men andra får ju gärna göra det... Fast Minna gör ju inte heller det så då blir du nog själv. =)

Ida, det blir nog så för mig också om jag ändå är vit i november, för sen är det ju bara 10 dagar kvar. Fast, jag kommer att dricka alkoholm den 8 dec kom jag på för då är det ju fest för kusin+moster. Men om det blir SM-guld då? Inte ens ett litet glas skumpa? Eller skulle du ha med dig Milo kanske?
En helt annan sak, apropå Fuerte. Jag tänkte vi kunde ta den där middagen på lucia? För att fira, lixom? Hej, Lotta måste kanske bestämma sig före vi betalar om hon ska läggas till i vår bokning?