Wednesday, June 07, 2006

Åldersnoja

man vet att man blivit gammal när man inte längre vet vilka banden är på Hultsfredsfestivalens affischer, när ungdomar (öht uttrycket ungdomar kommer över ens läppar...) säger konstiga skällsord som man inte alls har ngn aning om, när man aldrig varit inne på apberget, lunarstorm och allt vad det heter, när man får ett jobb och tänker "fan va skönt, nu löser det sig" istället för "ångest, är jag fast nu". Det finns en hel del till saker som man aldrig kommer att kunna göra igen för att man blivit för gammal, typ bli fotbollsproffs. Man märker också att s k Underbarn i sport, musik, whatever faktiskt är typ tio år yngre än en själv och inte jämngamla.

Men men, varje ålder har sin charm. Man måste bara hitta ljuspunkterna. Typ.

Jahaja, är på strålande humör idag. Haft det så jäkla skönt efter att arbetet blev klart, det var verkligen som om en tyngd lyftes från mina axlar. Jag är så där skönt seg hela tiden men ändå vaken och inte uppfylld med tankar och stress hela tiden. Jag tar dagen lite som den kommer. Lite orolig inför måndag och det nya jobbet men jag tror det ska gå bra. Det är bara att göra sitt bästa, vara sig själv och försöka dra lärdom av de som redan jobbar där. Plus att de sagt att de tror att jag har stor potential så de tror ju på mig i af och det känns ju skönt.

Nej, nu är det dags för utvärdering av exarbete. Ska bli spännande!

2 comments:

Anonymous said...

hej sarpo
min mobil har gått sönder i fredagens villa och fylla. :(
Jag var hemma ensam utan tel och kunde inte ringa ngn.Därför blev jag lite strand satt i lördags i och med att jag inte minns hur jag går till dig. Hoppas att du har det jätte bra på din första dag på jobbet, jag kommer bli mobil igen i dag hoppas jag annars i morgon kväll. Men det här betydr ju oxå att jag inte har ngra nummer så du får gärna maila mig ditt nummer
puss och kram

sarpo said...

tess... =) vad söt du är!