Monday, June 26, 2006

Magsjukan

Herregud vad den slog till med stor kraft på väg hem på pendeltåget efter att ha hämtat katten hos svägerska på väg hem från bröllopet. Jag var helt slut i tre dagar och kunde inte göra mkt alls annat än att sova, kräkas och släppa gifter ur andra hållet om ni fattar vad jag menar. Inte kul direkt. Och så kom midsommar i allt det där också. Tanken var att jag skulle jobba tre dagar förra veckan eftersom jag var ledig på måndagen och fredagen gick bort. Men nu blev det ingenting. Den andra tanken var att jag och P skulle komma med klasskamrat T och sällskap till en liten mysig fecke i stan för att skita i skärgården men jag orkade inte med det heller tack vare min magsjuka.
Så jag åkte till landet, eller snarare till Ps far ute på Värmdö. Och det var sannerligen vad jag behövde. Vi hade med oss katten och han fick springa lite ute och var jättelycklig, vi fiskade strömming, vi solade, vi tog tupplurar, vi badade, vi var på bryggan, vi åt utomhus, vi spelade kubb. Det enda som var lite trist var att Sverige åkte på torsk på Tyskland, annars hade helgen varit perfekt. Vi grillade inte men det vägdes upp av spänningen som inföll under lördagsnatten då en ambulanshelikopter kom och hämtade en av grannarna.

Så nu är jag tillbaka i gammal fin form iaf. Det känns bra.
Har börjat svara i telefon nu på jobbet för att få lite kundkontakt och det känns läskigt eftersom jag inte kan ngt överhuvudtaget men det är också lite kul. Plus nödvändigt för att komma in i det. Jag har hunnit glömma allt dessutom eftersom jag bara arbetat 4 dagar. Men jag gör ett tappert försök.

Synd på Sverige men jag vet inte, det är sånt som händer. Förstå att jag ska börja lägga undan till nästa VM. Det går i Sydafrika, dit vill jag verkligen åka. Så nu är det dags att lägga undan ca 300 kr/månad så sparar man 3600 per år och i fyra års tid blir det 14400. Då har man åtminstone kommit en bit på väg även om det kommer gå på det dubbla minst. Men om man har lite tur är man fortfarande kvar i branschen och kan fixa bra flygbiljetter och kanske också ett shysst hotell… =) man är ju inte helt dum som valde denna bransch.

No comments: