Thursday, June 29, 2006

Sommarvärme

Va sjukt vädret kan vara. Igår ösregnade det ju verkligen och idag är det strålande sol. Mkt trevligt.

Jobbet går vidare. Det är mkt, mkt, mkt och jag kan inte ens hälften av allt det jag behöver kunna. Det är jobbigt men å andra sidan får man ju lära sig och så får man hoppas att det funkar helt enkelt. Jag måste bara se till att hålla tungan rätt i munnen. Vilket inte alls är så lätt.

Jag är uppfylld av tankar på min nya lägenhet! Varje dag kommer jag på mig själv med att tänka "åh, tänk att jag ska få ett riktigt kök!" eller "åh en dusch man inte behöver sitta ner i!" eller "när vi flyttat ska jag handla massor på IKEA" (inte för att det kommer finnas pengar til det eftersom mina månadsräkningar är fyllda av extra-grejer nu i sommar, typ 2000 kr till Bostad Stockholm som tack för hjälpen...)
Men nu får vi ha julafton hos oss iaf! Hurra, hurra. Och man kanske kan köpa lite finare klappar i år nu när man har pengar. Ps mor sa tom det "nu har ni störst så ni får ha julafton". =) P tycker att jag är fånig som tänker på sådant nu.

Nej nu måste jag jobba vidare, så de inte tycker jag är lat.

No comments: