Thursday, April 26, 2007

En liten paus i arbetet

Jag är helt slut i huvudet av den här gruppen som jag håller på med. Och nu visar det sig att det kanske inte stämmer i anmälningslistorna så vissa kan ha blivit felbokade. Det är inte bra. Så nu är det bokningsstopp till imorgon. Idag är nämligen sista anmälningsdag för alla de inbjudna. Det här är ett evighetsprojekt, det känner jag ju.

Igår skulle jag träna tänkte jag men jag hamnade på ölhaket som blivit lite av ett stamställe här i Sumpan - Greens. Anledningen till det var att jag jobbade över till sju och därför ändå inte hade hunnit till träningen. Och så kände vi att det var dags att prata av sig lite så vi gick och tog några after-work och snackade skit om våra arbetskamrater. Det är så skönt att göra det!

Hade just fruktstund här. Orkat inte pyssla mer just nu i Word och vänta på besked så nu har jag tagit en paus. Kände att det är ju helt sjukt skönt att vara halvledig på måndag och ledig på tisdag. Jag har ju aldrig sett mig själv som en kontorsmänniska men jag inser att det är faktiskt himla najs. Man får en massa extra lediga dagar! Jag menar, inom vården är det ju skit samma om dagen är röd eller svart i almenackan, om det är julafton, midsommarafton eller whatever. Det är bara att jobba på. Usch. Jag saknar det inte alls, förutom känslan man har när man jobbar med människor på det sättet. Man får ju helt sjukt mkt tillbaka och det på en gång också. Här kan man vara glad om man får ett tack.
Uppmaning - om ni bokar en resa (och alldeles särskilt om ni känner med er att ni är lite krångliga, typ aldrig kan bestämma er, namnändrar, drar ut på det, är lite snåla men vill ha sjukt bra service, klagar på allt och tja, ni fattar vinken...) SÄG FAN I MIG TACK till resesäljaren.

No comments: