Sunday, April 01, 2007

Tillbaka i fjällhöga norden

Eller, så värst många fjäll har vi väl förstås inte i just Stockholm men ändock. Tillbaka i moder Svea igen och det känns rikigt trist. Det rycker i min rese-tarm nu, ganska så mkt dessutom. Ska försöka övertala min karl att åka på lång semester med mig så snart vi bara har möjlighet och råd. Alla skulder måste betalas först men det är vi ju på god väg med så det blir nog bra. Och nu får ju jag löneförhöjning också plus en extra semester-lön från gamla jobbet. Plus att jag fick min deklaration och när man bara har jobbat ett halvår brukar man alltid få tillbaka eftersom skatten dras på helår. Mycket riktigt, pengar tillbaka. Sex och ett halvt tusen närmare bestämt! Jag har redan deklarerat, genom SMS så jag hoppas jag får pengarna innan midsommar.

Hur som helst, hur var Italien undrar förstås ni. Och jag måste säga att det var en riktigt bra semester, jag tänkte inte på hemma en enda gång och kände mig verkligen helt avslappnad och ville inte åka hem. Vi har sett Florens, Rom och en hel drös med små gulliga bergsbyar och så har vi ätit fantastisk mat och druckit en hel massa vin, gått på vinprovning och promenerat och åkt en hel massa bil. Jag har bara handlat skinka, ost, vin och olivolja (plus ett par skor...) och känner mig väldigt nöjd med mina inköp.


Huset som vi bodde i var helt fantastiskt med ett gudomligt kök där man samlades helt naturligt. De hade sin egen olivoljeproduktion så vi fick köpa flaskor med en bild av huset på. Fantastiskt!

2 comments:

Anonymous said...

det låter ju som att ni har haft det jättebra.

jag måste erkänna att det rycker i min rese-nerv ännu mer när jag hör om er semester.

Anonymous said...

Jag vill också åka till Italien!