Monday, April 09, 2007

Inspiration

Tittade på Js blogg och läste vad hon hade gjort under påsken. Inte så mycket visade det sig. Inte jag heller. Det här har jag gjort:

Fotboll
Bakfylla
Söndags-påsk-middag hos svärmor (högst motvilligt)
Läst ut två böcker
Dajmat två dagar i sängen
Ätit sjuuuuukt mkt godis
Talat i klartext med min pojkvän

Vidare skrev J att hon inte hade umgåtts med ngn utom hennes pojkvän, inte suttit på uteservering och inte druckit öl. Och att hon ska ta över min och Is "operation GÅ!" som i stort sett går ut på att det inte finns ngn anledning att säga nej när ngn kommer med ett förslag till umgänge. Det var ett fint initiativ vi hade jag och I. Lite naivt kanske (det blir ju rätt dyrt i längden, vilket vi rätt snart blev varse...) men trevligt. I samma veva som "operation GÅ!" inleddes startade även "operation ta tag i" som betydde att alla de lösa ...åh, vi måste ha picnic, vi måste bada på långholmen, vi måste spela brännboll, vi måste sitta på din balkong och dricka vin... skulle bli verklighet. Dessutom skulle vi alltså få med alla andra som var med på de lösa meningarna. Det var en hektiskt tid.

Jag saknar det inte. Jag saknar inte ändlösa trista kvällar, saknar inte fyllor som urartade, saknar inte det där att vara så jävla tuff tjej hela tiden, saknar inte människorna. Snarare skönt att slippa det.

10 comments:

Anonymous said...

jag vill kommentera att jag inte saknar fyllor och uteliv - snarare tvärtom, men jag saknar umgänget med vännerna, som tyvärr blir allt för sällan. tyvärr tenderar ju många att umgås på krogen, men jag får väl ge det ett försök och se vad som händer. lyckas man inte dra folk till sina egna projekt får man väl haka på andras. mest är jag dock peppad på att få liv i projekt som syjuntan, dambadet och fikor.

idasol said...

Hej, jag är på om det gäller saker där man kan ha med sig bebis och ibland är jag även på sånt som kräver att man inte har med sig en bebis.

Jag som aldrig går ut (av förklarliga anledningar) saknar inte heller att vara full flera dagar i rad eller att vara ute på krogen varje dag i veckan. Men när man gör nåt så pass sällan som jag gör nu, så uppskattar man de få gånger man "får" gå ut och dricka öl och träffa lite folk och prata om ointressanta saker.

idasol said...

hej igen! Skulle bara söäga att jag tycker du gör rätt jenny, och att min blogg funkar igen! tjoho!

Anonymous said...

Hmmm, har jag skrivit ngt som var galet eller...

Jag som inte går ut hela tiden (utan att ha en "legitim" anledning) saknar inte fyllor och när jag går väl går ut gillar jag det också.

Och har jag sagt att J gör fel? Jag fattar ingenting.
Sara

idasol said...

Nej nej nej, jag bara såg det ur min egoistiska synvinkel... :-)

Det KAN hända att jag har pappas bil nästa helg, ska vi åka till IKEA isåfall på söndagen?

Anonymous said...

Hello, talar vi om den 22april? Ja! Jag behöver en gardinstång och gardiner och tvättkorg och taklampor (hej, vi kommer tyvärr fastna i evigheter på den avdelningen IGEN...) och säkert en hel massa småplock som jag inte visste att jag behövde.

Jaha, vi får väl tala vidare i saken.

Sarpo

idasol said...

Ja, du får bara komma ihåg att bilen är typ den minsta som finns men annars ska det ju gå bra. Man kan alltid fälla sätena. :-)
Hur kan du behöva FLER taklampor??

Anonymous said...

efter din kommentar Sara så vill jag kommentera att du inte sagt att jag gör fel, men när du skrev att du inte saknade det där livet med fyllor och att vara tuff så ville jag poängtera att det är inte det livet jag saknar, utan att jag tycker att det är trist att det kan gå mer än en vecka utan att jag träffar en vän som jag gillar. inget ont om pojkvännen - men han kan inte räcka till för alla mina behov. (behovet att dricka vin och prata om relationer i bastun t ex) jag tror att det som blev fel var att det var sånt fokus på att umgänget med vännerna skulle vara en utekväll. men när jag läste i andras bloggar om vad de gjort under helgen så var det typ "jag var på den och den festen eller utestället och träffade de här och de här roliga vännerna" och då kände jag att va fan, jag vill också gå ut och träffa vänner. jaja, nog om det, nu ska jag diska. men ida - jag gör gärna saker med och utan barn.

sarpo said...

Men hej, jag har ju aldrig påstått att man måste gå ut och bli full för att köra operation GÅ.

Dessutom var det sista i mitt inlägg mest bara en reflektion över att jag inte saknar utelivet. Jag tycker det är jättetrevligt att gå ut och festa de gånger jag gör det, eftersom de gångerna är så få. Men jag saknar verkligen inte allt det där som inte är roligt med att vara full jämt. Vi pratade ju om det i bastun, tex. Har man inte varit med på ett tag så är man lixom ute ur leken. Det är så jävla trist attityd och det är det jag inte saknar. Att man måste vara med hela tiden, vara full hela tiden och vara så jävla rolig hela tiden.
Nej, usch, jag blir sur varje gång jag tänker på det.

Däremot tycker jag (som jag också skrev, vill jag bara påpeka...) att det är ett fint initiativ och en bra tanke. Jag och I tog dock på oss alldeles för mkt där ett tag.

Dessutom, min remark angående allt jag inte saknar hänger egentligen inte alls ihop med det livet som var under operation GÅ, det hänger mer ihop med senare år.
En annan sak, som du skrev, det är ju galet när man inser att hej, nu har jag bara träffat min kille och inte en enda vän på typ hur länge som helst - klart man får abstinens!

sarpo said...

Plus, en annan sak, vad spelar det egentligen för roll vad jag tycker om operation GÅ? Huvudsaken är väl att du trivs med det.

även om jag nu faktiskt tycker att det är en bra tanke, som sagt.