Friday, April 07, 2006

Amadeus

Jag trodde jag precis skulle få boka igenom en resa till Paris i amadeus men han tyckte den var för dyr så det blev inget... =(

Idag har det varit mkt som vanligt. En kollega gick vid två så nu har jag suttit och slitit mitt hår här med de andra och jobbat massor. Hon är dessutom borta hela nästa vecka så det blir massor av arbete igen för mig. Men det är ju bara kul. Tänk om man hade kunnat få ha en sån här praktik första gången, man skulle vara så mkt längre fram i sin utveckling om man hade fått lära sig allt det här första gången.

Hursomhelst. Har suttit över nu i tjugo minuter och sitter en stund till, måste avboka en resa till alicante som en kund var jävligt sen med att avboka till oss. Egentligen skulle han återkomma innan kl 16 idag men det sket ju han i. Just nu är alla kunder inne i en "nu ska vi jävlas med resebyrån"-humör känns det som.

Men annars är det jääääävligt skönt med helg! Jag ska bara slappa och äta god mat. Apropå god mat blev kissen helt galen igår bara för att han fick en räka när vi lagade mat (eller tre kanske...). Han ville absolut inte ha vanlig mat efter det och gick och rotade i soppåsen efter räkor. Det slutade med att han välte hela sopkorgen och fick påsen som räkorna hade legat i över huvudet. Vilket gjorde honom rädd så han sprang in i ett mörkt hörn och gömde sig med påsen fortfarande på huvet. Han är helt knäpp.

2 comments:

Studiomannen said...

Undrar hur han hade reagerat ifall det lilla rosa djuret varit riktigt färskt... saken är klar - ta aldrig med dig katten till Västkusten, för då vill den stanna.

HBK-DIF på annandag påsk. Ses vi? :-D

sarpo said...

Peter; jag kan ju tyvärr inte...! Ska till Åland och köpa öl till systers bröllop. Kommer hem på måndag kl 16 så att hinna ner till Halmstad kan bli svårt... tyvärr! Men det kommer fler matcher!