Tuesday, April 11, 2006

Jäkla skit

Vilken skitmatch. Det började ju så bra! Nu tycker jag iofs (kanske lite partiskt) att DIF var det bättre laget även om Bajen tog över efter det röda kortet på Mattias Jonson men djurgårn stod upp bra och fredade sitt mål. Det var tydligt att vänsterkanten var lite av en svag punkt, det var där de rann igenom. Men jag tycker ändå att han klarade av sin första allsvenska match för djurgårn helt okej med tanke på derby och allt sånt. Stämningen på södra läktaren var klart aggressiv i andra halvlek men då drar de två på stängslet igång en massa åhhhh djurgårn och sånt skit. Kör vidare på stämningen istället, annars blir man ju bara mer förbannad. Och de där jäkla bajarna och deras trummor, sydamerika-klappar och ramsor som "så kom igen vårt södergäng"....man blir ju lite trött. Vilka pajasar.

Men annars var det en mkt bra kväll. Så jäkla skönt med första ölen och träffa folk. Det är intressant med fotbollsmänniskor, man ses bara en viss period under året och när man ses igen hejar man som om man aldrig varit ifrån varandra. Vissa vet man knappt namnet på men kan umgås en hel kväll med. Fotbollen förbrödrar!

2 comments:

idasol said...

jag tycler att bajen inte tog över alls efter kortet på mattias jonsson. De borde ju ha gjort det, men hela matchen var ju bara en långtråkig sträcka fram till slutsignalen. Det hände faktiskt i stor sett ingenting, förutom det röda kortet då. Skulle ju tydligen ha varit straff precis innan, solklar hands (har jag läst på text-tv och hört från kollega, man stod ju en bit ifrån så att säga). Men men nu blev det inga mål och inte många chanser. Men det var GRYMT kul att träffa folk! Fan vad skoj att fotbollen är igång igen! Tjoho!

Studiomannen said...

Jag stod med pokerfejs mellan blåvitts och elfsborgs bänk och jobbade. Alla i Elfsborg vet att jag är blåvit så det vara bara att skrika rätt ut när vi kvitterade i 91:a minuten. Tur, för det var ingen bra match...