Tuesday, April 04, 2006

Eldningsvecka

Om två veckor, närmare bestämt börjar det lördagen den 15 april. vilket skämt, det kommer ju vara så blött och jävligt att inget går att elda. Ah, well, not my problem.

Dagen idag = en bra dag. Har haft en del att göra, blir rådfrågad, tagit hand om kunder och svarat i telefon. Ska träna nu kl 17 och sen ska jag hem och titta på film med min karl och min katt. P är så rolig, han säger saker som "hela familjen är samlad" när vi ligger alla tre i soffan.
Det är verkligen sant, min uppfattning om vårat förhållande har helt blivit omvärderat efter inköpet av katt. Nu är det vi lixom, det är bara så.

Jaha, jag längtar till måndag. Derbydags. Gick och sjöng för mig själv på väg till praktiken idag. Bla annat sjöng jag

"Druckit sprit i många herrans år,
varit full som en stor kastrull,
ännu en gång
hörs vår fyllesång
Skitiga Bajen
Skitiga Bajen"

Jag sjöng den tyst för mig själv, och jag blev glad! Härliga tider, fotbollstider!

No comments: