Wednesday, April 05, 2006

tjing

Jäkla bajen. Varför måste de gå och vinna. Jag känner mig tveksam, det känns väl sådär inför matchen på måndag. Speciellt eftersom jag inte alls har ngn som helst koll på var DIF står just nu. Det har ju gått rätt bra på försäsongen, men det brukar å andra sidan inte vara ngt positivt tecken. Det vanliga är ju att Bajen vinner allt på försäsongen och sedan inte står sig hela distansen ut så att säga, medan DIF förlorar mot de mest märkliga lag och sedan står sig rätt bra i serien. Vi får väl se.
Jag är så trött och snuvig och orkar inte med ngt alls. Just nu ska jag kolla Brasilien-resa och Isla de Margherita-resa på två veckor men jag minns inte trebokstavskoderna och jag har försökt leta upp de men jag vet inte vad de heter.
Ska träffa P och T idag, det ska bli trevligt men jag glömde mitt visa hemma och har inga kontanter så jag får kanske låna en tjuga eller nåt tills vidare. Vi kanske måste diskutera vårat examensarbete lite, det var ju länge sedan vi ens nuddade vid tanken på det…

5 comments:

Andreas said...

Dif såg ju ruskigt stabila ut i sista matchen på träningslägret, plus att de nu har en match av bajen att kartlägga, det kommer bli bra såklart =)

Södra, här kommer vi! (Jag kommer stå där med brorsan, och.. Emma..) ;)

Studiomannen said...

Bajen var överraskande bra enligt de jag känner som kollade.

Vad gäller DIF kommer de inte att få det lika lätt i år. Den jag är mest nyfiken på är video-brassen vad han nu hette....

sarpo said...

Hej, det som skulle vara skönt skulle vara om DIF bara seglade igenom allsvenskan och blir det där laget som alla pratar om att svensk klubbfotboll behöver, dvs ett dominerande lag som inget annat lag kan slå så att de kan avancera i europa.

För övrigt tycker jag målet med säsongen bör vara att gå vidare i europa...det börjar bli lite blasé att vinna sm-guld varje år... ;)

Studiomannen said...

*asg*

Faktum är att Sthlmslag i topp är en så ny företeelse att jag inte har vant mig riktigt. Visserligen har AIK stuckit upp ett par ggr men generellt sett är det MFF som ger mig eksem. För att de har haft en ful tendens att vinna. Men eftersom vi ägde 90-talet rättade vi ju till det lite grann...

snart dax igen.

Kom till Halmstad på annandag påstk och se era blåränder. Jag är där.

sarpo said...

Skulle gärna komma till Halmstad men det är stört omöjligt eftersom jag befinner mig på en båt hem från Åland då. Tyvärr. Jag fattar inte hur jag tänkte, en ledig dag och bortamatch = ett måste. Ah, well, det kommer mera....