Tuesday, January 31, 2006

Examensarbete

Herregud, det tar knäcken på mig. Vi har bara gått i skolan i tre veckor och redan är det tungt. Varje dag det är en ledig dag och varje dag vi har ledig em eller fm ska vi ses för att skriva vårat exarbete. Det gör att det går fort framåt men det är svårt att ha kontroll över allting eftersom alla sitter med sin egen lille tårtbit och man har svårt att se hela tårtan. Det blir också ett litet tvång att nu är det dags att komma framåt. Men när man mailar myndigheter och liknande får man ju inte alltid ett snabbt svar vilket kan göra att man känner att man står och stampar. Dessutom är det så att ju mer man kollar runt på internet, desto mer konkurrenter hittar man och det gör också att man lite grann tappar tron på idén. Men men, till slut ska vi stå där i maj och ha ett gediget arbete som vi kan vara stolta över och som vi vill presentera på ett smart och roligt sätt.

Jag är så förbannat trött bara. Hela tiden. Trött på skolan, trött på exarbetet, trött på vädret, trött på morgonen, trött på kvällen, trött där emellan. Vad är det för fel? Är det årstiden? Det brukar iofs, nu när jag tänker på det, vara såhär i januari-februari. Det är väl det då. Det enda som jag egentligen tycker är kul är att träna och det är ju bra. Det ger (eller iaf borde ge) energi också. Jag är så duktig, ni skulle bara veta! Jag tränar två gånger i veckan, jag vill inte over-do it så här i början för då kommer det också kännas som ett tvång till slut och bli tråkigt. Men det jag gillar mest är Body Pumpen kl 11 på söndagsmornarna. Hon som leder passet är jättebra och hennes musikval är också verkligen motiverande. Man vill hänga med i takten. Men det är sjuuuukt jobbigt med de där jävla utfallen!

Jaja, livet går vidare. Snart kanske vi får en kisse till vårat hem, snart blir det vår, snart kan vi ligga på bryggan på landet med en god bok, härligt sällskap och lite picnic och bara njuta av livet. Det gäller bara att stå ut tills dess.

No comments: