Tuesday, January 31, 2006

Fick ingen utmaning men antar den ändå... =)

7 saker som jag gillar
1. kvällsbada utomhus på sommaren när solen går ner
2. att köpa kjolar (men jag använder de inte så ofta som jag skulle vilja)
3. nybakade scones och te på kvällen
4. dricka öl med vänner och oväntade bekantskaper
5. läsa böcker
6. när allting stämmer, såna dagar när allt bara rullar på och känns ok
7. läsa gamla dagböcker eller bara var nostalgisk i största allmänhet
7 saker som skrämmer mig eller som jag inte gillar
1. spindlar skrämmer mig till paralysering, verkligen
2. åka flyg eller båt gillar jag inte
3. folkmassor i uppror är rätt skrämmande men på ett spännande vis
4. människor som tror att de är för mer gillar jag inte
5. mörka nätter utomhus är riktigt läskiga, typ sova i tält eller kåta
6. falskhet och lögner gillar jag inte
7. skräckisar och spöken skrämmer mig (hänger förstås ihop med nr 5)
7 viktiga saker i mitt rum (sovrummet)
1. sängen, jag älskar att sova
2. kudden, dels att ligga på om natten och dels att he baki ryggen när jag läser
3. nattduksbordet, måste ha ngnstans att lägga allt!
4. TVn såklart
5. min pigtittare, det känns så proffsigt att ha ett bord att sminka sig vid!
6. mina tavlor som inte är alls speciella men det skulle vara tomt utan de
7 slumpvist valda fakta om mig
1. har bott på kanarieöarna
2. tatuerad, ett DIF-märke i svanken
3. brunt hår som är alldeles för långt
4. vill bo i hus när jag blir äldre
5. har jobbat nästan 6 år i äldrevården
6. bor i en lägenhet som ligger på andra våningen i en villa
7. åker gärna snowboard när jag kan
7 saker jag vill göra innan jag dör
1. åka till fotbollsVM
2. köpa hus på Ingarö
3. få tre barn
4. resa till Sydamerika
5. gå ner 15 kilo och stanna där!
6. starta ett projekt som ger mig obegränsat med pengar, alternativt vinna på lotto
7. se tillbaka på mitt liv och inte ångra mig
7 saker jag kan göra
1. ta på mig för mkt
2. sjunga karaoke, med I såklart
3. strunta i att gå upp
4. organisera saker, typ resor, fester och liknande
5. bli arg på mig själv för idiotiska saker som inte betyder ngt
6. ta illa upp för idiotiska saker som inte betyder ngt
7. drömma, ha storslagna planer som oftast inte slår inte
7 saker som jag inte kan eller vill göra
1. sminka mig varje dag, snodde den från dig Peter!
2. handla obehärskat för flera tusen kr
3. gå ifrån en film, måste se klart den helt enkelt
4. åka vasaloppet, tyvärr men det måste vara hemskt
5. hoppa bungyjump, jag tror jag skulle dö helt seriöst
6. jobba med trafik och liknande
7. bli bitter vill jag inte
7 saker som jag säger mest
1. What?!
2. katastrof!
3. helt ok
4. jag är kär i dig (till P obviously)
5. förstår du? (som om folk inte skulle förstå...)
6. inga problem
7. Typ
7 kändisförälskelser (genom livet, har nog inga just nu)
1. NKOTB
2. Marky-Mark
3. Al Pacino
4. Måns Natanaelson (fråga inte...)
5. David Birde
6. Dennis Lyxén
7. kan inte komma på ngn. I, hjälp mig!

Alla som vill går gärna göra sina egna listor, det är kul juh!

3 comments:

Studiomannen said...

Jag har varit i Sydamerika (Brasilien och Chile) och har gått ner 30 kilo. Båda är bra. Men otäckt att stå i en folkmassa i uppror? Jag förstår. De som står i klacken och håller på de stora klubbarna i Sverige har hamnat i uppror någon gång. Jag har flugit som en vante flera ggr och det kan bero på allmän kaos, segrar eller förluster. Brukar du inte stå i klacken?

idasol said...

Per Svartvadet, Mattias Öhlund, Robbie Williams, Roger Ljung och fler... Spikat på lördag nu iaf. Klockan tolv!

sarpo said...

Peter. Jo, det har jag gjort många gånger (stått i klacken alltså) men jag ser det inte som ett måste. Det är härligt med lite hat på läktaren, tycker jag. Jag menar mer uppror som i riktigt creepy stämning där precis allt kan hända. Jag vet inte riktigt men jag tycker det är rätt läskigt!