Monday, January 02, 2006

Hemma igen

Sitter på bibblan och knåpar ihop detta. Det är tur att det finns bibliotek för oss som inte har internet hemma.

Det lilla barnet (mitt gudbarn, tillika systerdotter) är så roligt. Hon är snart två år och säger saker som "kom kära barn" (det har hon lärt av mig, haha), "shita pommes frita" (från barn nr två), "har du sett?" (antagligen från alla vuxna som säger sånt till barn när de är små) och andra gulliga ting. Hur söt som helst. Jag tror jag vill ha en bebis.

När jag kom hem sen var det ju inte så stor skillnad i snömängd iaf kan jag ju säga. Det har verkligen snöat massor här nere. Det är skönt att ha lov men man blir ju helt dagvill, fattar ingenting. Kommer inte ihåg vad det är för datum eller dag eller ngt alls. Som tur var, var P lite driftig och köpte biljetter till den stora hockeyfesten på torsdag. Det ska verkligen bli askul. Det är många gamla rävar som ska gå och det är slutsålt i klacken, så det kan nog bli en riktigt bra kväll.

Gott nytt på er alla glada!

5 comments:

idasol said...

Gott nytt år!
Ja, skaffa en bebis, det är ju sjukt vad mycket kul man kan ha med såna. Och så kan man köpa så söta grejer...
Men först ska vi gå på hockey och parta till det ordentligt. Tjoho! Jag hade så lugn nyårsafton så jag är sugen på lite öl.
Ha det bra så länge!

Anonymous said...

vad trevligt att du är tillbaka sara. det har varit tomt utan dina uppdateringar. nu kanske vi dessutom kan äta den där lunchen nån dag, eller om vi kanske ska omvandla det till ett fika...

Studiomannen said...

Börjar hormonerna jobba? Själva händer det mig (39 år) och min fru (33 år) lite då och då. Jag kan bli lite gråtfärdig av glädje med lite större barn (2-6 år), typ... men ibland dödsförskräckt av spädbarn. Vad vill de? AAAAAAAAAAAAAAHH! ...skrik... vill de sova? AAAAAAAAAAAHH! ....skrik... är de hungriga... AAAAAAAAAHHH...etc.

Jag skulle få panik av att vara barnvakt åt ett spädbarn. Men man kanske lär sig...

Kul att du är tillbaka! P&K/PK

sarpo said...

Hej, jag ska inte skaffa en bebis ännu för er som trodde det. Det är omöjligt med våran situation men däremot kan man som sagt bli lite längtansfull.

Däremot ska vi nog skaffa katt. Haha, det är ju asbra. Är det ngn som vet ngn som vill bli av med en kattunge så ring mig!

Anonymous said...

jag vet en som har en kattunge som hon letar efter hem åt.om du vill du ha en kattföremedlare eller kattfakta, så fråga mig, jag pratar om katter flera timmar om dan känns det som...