Wednesday, January 18, 2006

Katt

Katt-letandet går vidare. Jag satt hela lektionens slut igår och kollade runt på olika kattsidor (som J så vänligt gav mig via MSN). Jag tror att jag har bestämt mig för att köpa en katt via ett katthem. Då känns det också som att man gör en god gärning. Man ger katten ett stabilt hem, man ger pengar till framtida hemlösa katter och man hjälper katthemmet att hjälpa fler. På köpet får man en katt som kanske är lite trilsk i början men tänk den värme och kärlek man känner när katten gör framsteg och blir mer och mer vänlig och "tillgänglig".
Så idag ska jag anmäla mig och P till ett katthem i Vaxholm för att adoptera en katt. Sen får man åka ut och titta på de och se om man hittar ngn som man passar med och sen får man se om man blir godkänd och sen är det klart.

Va mysigt!

2 comments:

sarpo said...

nej, det tycker nog inte gubben om så det får bli en innekatt. Jag tror vi satsar på en redan vuxen ungkatt istället för en kattunge också men det beror ju på vad som händer när vi åker och kollar.

Anonymous said...

jag har sett några annonser för katter på t ex grannarna, t ex den här
http://grannarna.se/sodermalm/visa_annons.asp?annons_id=11973
men om ni redan har betstämt er för att ta en från katthemmet så kanske det är onödigt, men i alla fall...