Friday, January 20, 2006

sjuk

Oh, det är så synd om mig. Igår var jag jätteynklig och gnällde jättemkt och ville bara gömma mig i P s armveck men det fick jag inte. Och så frös jag och var trött. Det enda raka var att ta ett bad för att bli lite varm och lugn i själen. Och det var verkligen precis vad jag behövde. Så skönt! Sen drack vi te och åt nybakade scones med svartvinbärs-sylt. Underbart!
Eftersom vi har prov som gör oss IATA-certifierade om vi klarar det hade jag bestämt mig för att lägga mig tidigt och sova ordentligt. Funderade lite på om jag skulle ta cociliana innan jag gick och la mig men bestämde mig för att jag var inte så hostig ändå. Det gick bra att sova de första fyra timmarna men sen vaknade jag av att jag måste gå på toa och efter det var det klippt. Jag hostade och hostade och hostade och drömde riktigt hemska mardrömmar om amadeus och vilket pris jag skulle ta. Det var fruktansvärt jobbigt. Slumrade i fem minuter, fick panik över vilket pris jag skulle ta (var det en kombination, en open jaw eller en round trip och vilket flygbolag var egentligen prissättande?) vaknade till, slumrade i fem minuter, fick panik över vilka skatter som skulle räknas in, vaknade, slumrade fem minuter, fick panik...ja, ni fattar. Verkligen skitbra när jag behövde vara utvilad och inte tänka på amadeus för att mildra ångesten lite....

Jaja, jag klarar det nog. Ni ska såklart få veta om jag är godkänd att starta egen resebyrå när jag själv vet mitt provresultat. Wish me luck!

5 comments:

sarpo said...

visst är det hemskt?
Jag har aldrig drömt så förut, inte i lika stor omfattning iaf men nu har det hänt två gånger på två veckor, det är inte roligt. Det kanske alltid kommer vara så här nu. Usch

Anonymous said...

Nej nej så får du inte tänka, klart det inte alltid kommer vara så. Det kommer säkert gå jättebra! LYCKA TILL!! säger jag.

Studiomannen said...

Det där grejar du galant!

Håller tummarna. Krya på dig, f'resten!

Elin i Björken said...

Jag håller tummar och tår för dig!

Elin i Björken said...

Och jag önskar att du blir frisk snart också!