Tuesday, January 31, 2006

Utmaningen från Peter Käck

Fem saker jag är bra på. Det här ska du veta Peter, det är ngt jag är absolut sämst på. Jag har skrivit tidigare om min bakgrund som alkoholistbarn och vad jag fått med mig i arv av min far. En av de sakerna är att nedvärdera mig själv så vi får väl se hur det här slutar...

5 saker jag är bra på:

1. Jag är bra på att äta. Jag kan nog äta allt tror jag, utom sånt med nötter förstås (allergisk)

2. Jag är bra på att prata. Jag gör det hela tiden, obetänksamt, eftertänksamt, framför folk, mol allena och ofta pratar jag så mkt att andra inte alltid hörs. Det lät iofs dåligt men jag är fortfarande bra på att prata

3. Jag är bra på att göra te. Mitt te är mkt mkt godare än Ps.

4. Jag är bra på att storhandla strukturerat. Det kan iofs bero på att jag hittar i den affär jag alltid handlar i och därför vet precis vart jag ska gå för att få mina varor. Affären är om ni undrar Willys i Kungens Kurva.

5. Jag är bra på att göra listor. Jag gör listor över vilken mat jag ska handla, hur mkt pengar jag har att göra av med, vad jag ska göra under dagen (skriver jag i min kalender, typ "köpa ring, 300 kr, köpa biljetter boknr 345676 och liknande). Jag har alltid gjort listor. När man var liten var det "snyggast i klassen-listor" och "kyss-listor" och sånt. Sen var det "packa-listor" och såna saker och nu är det mest bara listor över allt som går att lista.

Eftersom man ska skicka den vidare uppmanar jag de som står under IRL-vänner att göra sina listor. Ida, Minna, Jenny, Lotta, Prallan!

No comments: