Tuesday, January 24, 2006

Ingenting någonsin

Jahaja, det blev en låttitel i titeln idag. Jag skriver alltid titeln först men sen snöar jag in på allt möjligt i själva texten så det brukar inte hänga ihop. Det kanske skulle vara en ide att skriva först och sedan sätta rubrik på det? Jaja, nu är det som det är.

Idag var jag hos sjukgymnast Hilkka. Det var intressant. Hon tyckte att jag var stel lite överallt och stum i mitt nackparti och svanka för mkt och att jag var för platt över skulderbladen. Hon sa åt mig att absolut inte sova på mage, helt klart förbjudet, gör aldrig om det sa hon. Okej, sa jag. Jag som älskar att sova på mage. = (
Hon gav mig några tips iaf. Hålla in magen och dra in magen under naveln, dubbelhaka med sträckt nacke som ska titta rakt fram och lite övningar för att stärka mitt skulderbladsparti. Jag får inte hänga på min högra höft som jag har en tendens att göra. Hon sa åt mig att fortsätta träna Body Pump så det får jag väl göra nu då. Jag och mamma körde i söndags, jag körde på de lättaste vikterna eftersom jag var nu och det var inte så hemskt farligt under passets gång men jösses vad jag har träningsvärk idag. Kan knappt gå..

Fick helt otippat lön i måndags, tjoho va jag blev glad. Betalade då genast Lars Winnerbäck-biljetter till i sommar, la undan pengar till min mobilräkning och så köpte jag en kjol för 65 kr. Härligt!

6 comments:

idasol said...

Hej, första gången jag körde body pump var jag så slut att jag rasade ner för trappan efter passet. Benen höll helt enkelt inte! Det var nästan läskigt. Jag hade kört helt slut på musklerna. Sen hade jag träningsvärk i EN VECKA, jag skojar inte. Efter det väntade jag typ ett halvår innan jag körde det passet igen, och då var det en klar förbättring.

Studiomannen said...

Kjol för 65 spänn verkade vara ett klipp! Kanske kunde det vara nåt för mig. Jag behöver ju förnya min garderob. Hörrö grattis till 3 friska poäng mot Frölunda. Fast du kanske skiter i hockey...

Vad gäller pump har du lärt den läxan alla måste lära sig: att man kan få en helvetes träningsvärk...

Det går över!

Studiomannen said...

Jag läste bara på sidan och såg inte programmet. Det var ett par år sedan jag var på Rambergsvallen och visst var det mest män som bestämde, men ville man ha ordnat någonting i TV-produktionen var det en tjej som bestämde. Minns inte vad hon hette. Pressansvarig duktig tjej. Kan man påvisa könsdiskriminering i en klubb är det för jävligt, men rent allmänt finns det åtskilliga elitklubbar som är fullkomligt mansdominerade. Med det i åtanke kanske man inte ska döma ut Häcken. Det jag inte gillar med dem är att det verkar vara helt OK att fortsätta att använda en dömd hustrumisshandlare och rattfyllo i klubben.

idasol said...

Jag såg programmet. Jag tycker det var sjukt att de bara avvisade alla förslag med att det var intressant att diskutera men knappast genomförbart. Utan att ens försöka göra det genomförbart. Hallå, det är 2006! Hur kan man se det som helt naturligt att damlaget sköter serveringen på herrarnas matcher? Utan att ens kunna tänka sig att vid ett enstaka tillfälle göra tvärtom, för att herrarna också ska kunna se hur det är att vara damspelare. Tänk på ungdomarna i klubben, killarna har en massa spelare att se upp till och att kämpa för att få spela i A-laget osv. Tjejerna kan se fram emot att servera korv och kaffe... Klart som fan att många tjejer slutar spela i tonåren. Jag blev ganska förbannad. Men tyvärr tror jag att det inte är just BK Häcken som är såhär, det ser nog ut så i de flesta klubbar.

Studiomannen said...

Läs mera:

http://ifkgoteborg.blogspot.com/2006/01/barabens-tgrdspaket-till-bk-hcken.html

Studiomannen said...

Du har precis fått en stafettpinne att ta hand om. Annika Bryn gav mig en uppgift och jag skickar vidare. Kolla på min blogg! Bara kul - inget jobbigt kedjebrev här inte.