Wednesday, January 04, 2006

Lov

Det är farligt för en latmask som mig att ha lov och absolut nada att göra. Det som händer är att jag sover. Typ hela tiden och blir då övertrött istället för att jag sover för mkt. Men nu är iaf klockan elva och jag sitter på bibblan. Skönt att komma upp i någorlunda tid idag!
Igår var en riktig slappardag, låg i sängen och läste till min kära mor kom och såg på film med mig. Herregud, jag dekar ner mig alldeles.
Det är bara några dagar kvar till skolan, det ska bli kul att börja igen men också lite jobbigt. Jag känner att jag måste verkligen göra bra ifrån mig så här sista terminen och så. Typ ha alla rätt på proven och sånt där. Men det är ju troligt. Examensarbetet och våran lite naiva tro på oss själva och att vi ska hinna klart med det innan nästa praktik börjar kännas ngt stressande. Jag tror iofs att nu när vi alla är samlade på samma plats är det inga större problem för oss att sätta oss ner efter en lektion som slutar 11.30 och skriva lite. Jag hoppas inte det iaf. Vi har ett par såna torsdagar vet jag och fredagar, så det ska jag säga till mina skrivarkamrater direkt när vi börjar på måndag så att alla är inställda på det.

Min syster och son kommer ner och ska antagligen bo hos oss en natt. Det är lite spännande, vi har aldrig haft sovgäster när vi bott här. Trevligt ska det bli!

2 comments:

Elin i Björken said...

Om du behöver vrida tillbaka dygnet är jag experten att lita på. Fråga bara Storasystern. Hon sover aldrig längre än till 10 när hon är hemma.

sarpo said...

Elin. Vad har du för spännande knep för en latmask som mig då? Jag är tyvärr expert på att inte gå och lägga mig och även på att inte kliva upp när jag borde.

Kanske kan behöva ett råd...