Monday, February 06, 2006

Fotbolls-VM

Fan, jag blir så jävla irriterad. Vi har ju ansökt om biljetter via fotbollsförbundet (som alla andra...) och nu läste jag på deras hemsida att de som står som huvudmän på bokningen (dvs jag) ska få en bekräftelse på bokningen om den gått igenom förra veckan och så skickas inbetalningskorten ut denna vecka. Det har INTE kommit ngt mejl. Jag blir galen!
En annan sak som jag inte uppmärksammat tidigare var att det stod att inbetalningen skulle vara inne senast 20 februari. Det är jävligt kort tid. Det är dessutom innan lön. Därför kan man hoppas att det är ngn som fått de biljetter vi vill ha och sedan inte kan betala så att de lottas ut igen och därmed kan de gå till mig!!!!!! Det lär ju förstås inte hända.
En sak som är bra med att inte ha biljett är ju att det är billigare nu, då behöver vi bara boka resa. Men det är ju samtidigt jäkligt trist måste jag säga eftersom det inte kommer finnas några biljetter över på plats eftersom ALLA verkar vilja gå på denna match. Men, det får väl bli puben. En annan sak som jag har tänkt på är hur länge man ska stanna. Ska man stanna i en vecka ifall sverige går vidare eller inte? Det kan ju vara skönt med semester men va fan, tyskland...är det så kul. Egentligen?
Fast fotboll är ju kul. Äh, jag vet inte alls hur vi ska göra.
Hursomhelst måste vi iaf boka våra flygbiljetter nu I!!!! Dagen efter lön (eller samma dag iofs...) får vi sitta hemma hos dig och gå igenom alla alternativ, det är faktiskt ett måste! Skriv in det i din kalender, jag ska skriva in det i min. Annars kommer vi inte ta oss dit.

6 comments:

idasol said...

Hej, är denna blogg riktad till mig eller? :-)

Ja det gör vi samma dag som lönen kommer, för mig är det tyvärr den 27e... men det är klart att vi måste göra det.

Studiomannen said...

Läs:

http://wegerup.blogspot.com/2006/01/att-skylta-med-det-som-finns.html

Brrr...

sarpo said...

Ida... det står ett I innan utropstecknen, men de syns inte. Jag riktade mig till dig, det är riktigt.
Jag har skrivit in i min kalender.

sarpo said...

Peter... irriterande är ju bara förnamnet. Jag fattar att de har biljetter som de vill ge till fotbollsmänniskor, det fattar jag faktiskt men då ska man ju inte gå ut med en siffra och säga sverige fick såhär många biljetter. Vi skiter väl i hur många som finns om vi inte har tillgång till de. Är det inte bättre att bara räkna upp hur många biljetter som finns tillgänliga för alla? Nej, usch.

idasol said...

Hej, när jag skulle skriva in i min kalender märkte jag att jag har möte den 27e... så det får bli den 28e, om inte du bokar åt oss alla.

sarpo said...

Ida. Jag ville ju gå på Lisa Ekdahl den dagen och har bokat biljetter men du vill inte haka då alltså? Kanske ngn annan som vill haka? Det kostar 315 kr, är på Berns.
Jag kan boka åt oss alla om alla överför pengar till mitt konto men i såfall måste vi bestämma hur vi ska göra, ska vi stanna en vecka eller bara tre dagar och sånt. Vi måste prata ihop oss.