Thursday, February 02, 2006

maja hi, maja ho

Eller hur det nu stavas. Jag tror jag skulle kunna tänka mig att gå och se den lilla kycklingen, den verkar så söt och lite rolig. Men jag vet inte. Idag ska jag gå på bio iaf, det är en förhandsvisning av Att göra en pudel som är gratis. Det är bra. Gratis är alltid bra. Själva filmen i sig vet jag absolut ingenting om faktiskt så det ska bli spännande. Det är ju alltid bra att inte ha några förväntningar för då kan man inte bli besviken, endast positivt överraskad eller "tja, den var väl ok". Om man hoppas och tror att en film ska vara på ett visst sätt för att man hört/sett eller vad som helst så blir det lätt så att den var sämre än vad man trodde. Och då blir det negativt även om filmen var helt ok. Ni kanske fattar vad jag försöker säga.
En sån film var för mig tex Blair Witch Project. Den var väl inte så läskig tyckte jag som alla sagt. Det jag gillade med den var ju hela förhandsgrejen som var bra gjord på ett annorlunda sätt men det hjälpte ju inte filmen i sig. En annan sån film var också The Ring. Det var verkligen en besvikelse! Verkligen. Jag trodde den skulle vara asläskig. Jag har iofs hört att japanska versionen är mkt läskigare men nu kan jag ju inte se den för tänk om det inte alls är läskig som den amerikanska inte var, då är det ju helt meningslöst. Överhuvudtaget brukar jag inte gå på skräckfilmer så ofta längre (som om jag gjorde det förr varje dag...) eftersom de är typ likadana, de är lite ryckiga som hon som kryper ur tvn i The Ring och så är det märklig musik och ngt konstigt ljud som betyder att nu är det fara å färde. Nej, tack säger jag.

No comments: