Thursday, February 02, 2006

Sluta göra listor

Hur kul det än är (jag tycker det är kul!) så är det ju kanske rätt trist att läsa spalter upp och ner.

Jag känner att jag inte varit inne på några bloggar och gjort min röst hörd på länge men jag läser er jag lovar! Jag har bara haft lite kort om tid. All min tid går ju till exarbetet och sen är det ju så att jag inte har internet hemma.

Idag har jag fantiserat om mitt år som ska passera nu. Jag har bestämt att det ska se ut såhär;
Jag ska göra mig oumbärlig på min praktik så de bara måste anställa mig, på det viset har jag ordnat min ekonomi. P ska bli fast anställd på det ställe han nu provar på (ja, det är sant, han har skaffat sig ett jobb!) och då är våran ekonomi genast dubbelt så mkt än vad vi haft per månad vilket är helt sjukt. Under sommaren ska jag till fotbolls-VM och så ska jag till Umeå en vecka, det blir min semester (eftersom jag börjar på ett nytt jobb enligt ovan). Vi ska bo kvar i lägenheten vi bor i nu trots att den är lite sunkig och vi skulle kunna flytta ngn annanstans med vår förbättrade ekonomi. På det sättet kan vi betala av alla skulder eftersom vår hyra är jätteliten. Jag ska inte umgås med människor som får mig att må dåligt. Det är bara idiotiskt, detta år ska bli ett rikare år rent själsligt. Vi ska fixa i ordning i köket, måla, spackla och så vidare. Vi ska köpa saker som gör vårat hemliv enklare, bekvämare och lyxigare.
I slutet av året är det min tur att ha julafton enligt min familjs tradition och då först ska vi flytta eftersom hela min familj och hela Ps familj inte får plats där vi är nu.
Nästa nyår ska jag titta tillbaka med glada ögon och säga "jag har blivit en bättre och gladare människa"

Nu börjar mitt nya liv!!!!!!! Och fan va bra det ska bli!

1 comment:

idasol said...

Det låter ju verkligen som en bra plan! Tänkte först göra en ripoff rakt av. fast det går nog inte att applicera på mitt liv, men iallafall har jag också tänkt att jag ska sluta umgås med folk som får mig att må dåligt. Plus att jag ska göra lite mer sånt jag själv vill.

Ikväll är det bio! Hade tänkt hitta många gratisnöjen det här året. Nån som vill åka till ett hotell i frihamnen och åka hiss?? :-)