Friday, February 17, 2006

OS

Än så länge leder vi medaljligan före norrmännen. Heja heja! Fattar ni hur många medaljchanser Sverige har kvar? Det är ju fantastiskt! Björn Lind kommer ju ta en medalj och kanske ngn sprinttjej, anja är ju inte nöjd med brons som enda medalj och så har vi lite curling-chanser och hockey-chanser. Fast jag tror inte Tre Kronor (herrar) kommer gå längre än kvartsfinal om ens det.

För övrigt måste jag bara säga (som inbiten feminist sen många år) att det är skitlöjligt att bli upprörd över att det kallas för damkronorna. Vad i helvete, vad ska det annars heta? Tre Kronor = herrlandslaget. Tre Kronor heter ju också svenska damlandslaget men det är en skillnad och för att man ska förstå vilka som spelar när kallas de damkronorna. Tre Kronor heter också vårat juniorlandslag men det är också skillnad så därför för att man ska förstå vilka som spelar när man knäpper på tvn heter de Småkronorna. Är det ngt att bli upprörd över? Jag blir så trött.

För övrigt är ju bilden av Björn Lind på upploppet redan en klassiker!

Fan va kul det är med OS!

5 comments:

Studiomannen said...

Och det är skönt att du är tillbaka. Trodde det hade hänt något...

P&K!

sarpo said...

Tja, denna vecka har varit upp och ner kan jag säga. Mycket familj och mycket konstiga saker som hänt men nu är det helg och jag ska ha middag i helgen (MASAI) och bjuda på fantastisk mat, se på OS, se melodifestivalen och bara njuuuuuta av livet. Fatta va skönt. Återkommer på måndag.

Ha en bra helg Peter, sköt om dig ( ch magen, inga fler släpp utan dopp!) Kramis!

Studiomannen said...

Och haja att jag skrek när våra DAM-kronor piskade upp USA ikväll!

Dopp utan släpp var det. Men det "löste sig"! ;-)

Lördag:

A-C Olofsson medaljhopp
Anja Pärson dito
Tre Kronor skärper till sig
Schlager på kvällen

Tror inte på någon arbetsam dag...

idasol said...

Tjoho! Vilken stafett! Damstafett! Sverige fyra med chans på guldet, helt otroligt!

Studiomannen said...

Tre kronor som begrepp på vårt folkkäraste landslag uppfanns för mer än 70 år sedan. Jag hade blivit förbannad ifall något annat hade kallats för det. Oavsett kön.

Det är extremt osannolikt att Sverige ens gör fler än 2 mål i finalen. Men jävlar vad jag ska hålla tummar.