Thursday, February 09, 2006

Äppelkind

Det gick så bra igår på mötet att vi alla blev jätte-entusiastiska! Egentligen är det ju bara en ren lyckträff. Vi går en Turism-utbildning, bestämmer oss för att göra ett examensarbete inom volontärresebranschen, hittar på en idé som vi tycker funkar, slänger iväg ett litet mejl till ett företag i branschen och får jättebra respons och en handledare! Underbart.
Han tror stenhårt på vår idé och blev nog lite besviken när vi sa att det nog inte blir ngt på riktigt, det är ju trots allt bara ett exarbete.
Idag har vi suttit och slitit i vår anletes svett på våra delmål och det ser rätt ljust ut faktiskt. Det är på gång, vi är i fas och vi har inte bråkat ännu. Eftersom vi ligger så bra till bestämde vi oss för att ta en ledig dag imorgon och ta hem en del papper vi ska läsa över helgen så ses vi på måndagen igen och tar nya friska tag.

I helgen ska vi nog åka ut till Ps pappa. Det ska bli så skönt. Där kan vi prata om miljöombyte, bara natur och vatten. Som nu är fryst och P säger att vi ska ut och gå på isen. Jag är inte så säker på att jag vill det, tänk om vi går igenom? Hans far åker iofs bil på isen men det låter ju helt galet tycker jag.

Idag såg jag en annons om skidpaket till Järvsö som var billigt. Funderat på om Ps familj kanske kan tänka sig att gå in och sponsra ngt på en resa, typ några hundra ihop. Det skulle ju vara toppen! Men I, vi ska väl ändå åka den 18e? Har du skrivit in det i din kalender??? Det måste bli av.

6 comments:

idasol said...

Det hade jag tänkt, den 18e är inskrivet. Kul med sajten! Ska ni inte försöka få den att bli "på riktigt" då? Det verkar ju finnas ett visst intresse i branschen...

Anonymous said...

ja, jag tycker också att det låter som en bra idé.

Studiomannen said...

Är det fel dag att jävlas om fotbollsresultat? -Ret-Peter...

P&K!

Anonymous said...

Hej!

Vad går du för utbildning? Trivs du bra?

//Linnéa lafaffa@hotmail.com

Studiomannen said...

Var har du tagit vägen????????

:-(

sarpo said...

Peter. Sorry! Det blir så med skolan ibland, det finns ingen tid att skriva här på många dagar... Trist tycker jag själv!

Tack för hjälpen med Köpenhamn förresten!