Tuesday, February 28, 2006

Hurtigruten

Är sjukt sugen på att åka Hurtigrutten, det måste vara fantastiskt! Jag har bestämt att om jag och P gifter oss ska det bli våran bröllopsresa. Men det vet inte han.

Konserten igår! Sjukt bra! Och så kom Lasse och sjöng med sin darrande mörka stämma och min själ bara vred och vände sig. Herregud, den karln....

Praktikens första dag var mkt bra, hade mkt att göra hela dagen. Och så blev jag "bjuden" på visningsresa på Birka för att representera kontoret. Vilken skillnad mot förra gången!

5 comments:

Anonymous said...

Håler med - Hurtigrutten verkar jättehäftig.

Studiomannen said...

Det kostar en rejäl peng. Låt P betala... ;-)

2008 är nästa skottår. Om han inte fått tummarna ur röven kanske du skulle knäfalla på skottdagen?

Tycker det låter som en suverän idé att åka Hurtigruten som bröllopsresa. Norge är ett vackert land - inte minst från sjösidan.

Skaffa internetuppkoppling hemma! Du skriver för sällan!

sarpo said...

Peter... nu har jag skrivit varje dag faktiskt på praktiken! =)

Varför just skottdagen? Hänger det ihop med tur på ngt vis eller?

Kan inte gifta oss på några år ändå (rent ekonomiskt osv) så 2008 kanske är ett bra alternativ!

Studiomannen said...

Gamla traditioner säger att det är enda gången när kvinnorna friar till männen istället för tvärtom...

Naturligtvis kan man fråga på när fan man vill, men jag trodde att du kände till denna gamla rit.

Själv frågade jag en ruggigt regnig dag i oktober -95 och hon tackade ja! 10 år snart. 30/3.

sarpo said...

Peter. Wow, det är verkligen inte dåligt...! 10 år. Där ligger man ju i lä.

Hade jag faktiskt ingen aning om, men nu vet jag. Då kan jag dessutom säga det när jag faller ner på knä, det här är enda dagen och du får ju aldrig tummen ur så nu jävlar. Annars får han vänta fyra år till... =)
Fast jag tror inte han egentligen VILL vill gifta sig, han kan nog tänka sig det men inte så att han längtar...