Tuesday, August 29, 2006

Kravaller

Det var ett tag sen man var med om kravaller, var det inte det? Jag var ju förstås inte där igår typiskt nog. Jag hade gärna varit med och sett Mysiga Bajen gå under.... men men. Man kan inte få allt. Dessutom kommer ju DIF få straff för det inkastade myntet eller vad det var bara för att de ska statuera exempel. Det värsta skulle väl vara iofs om DIF inte får vinsten, plus får poängavdrag. Det skulle ju faktiskt inte vara helt ok.

För övrigt tror jag att denna match kommer vara en sån match "alla" var på såhär i efterhand, trots att det var typ under 2000pers där.

Plus är det inte lite tragiskt att folk fastnar i sina klyschor? En liten klick som förstör, inte riktiga supportrar, aggressiva tonårskillar, yadiyada. Den som vet ngt om fotboll vet ju vad det är som är sant och inte. Varför fortsätter man då rapa såna meningar som om det vore dagens sanning?

5 comments:

Anonymous said...

Hej! Jag var där och säkert kommer det bli en sån där, jag såg Bob Marley på Grönangrej. Dock var söderstadion full, så iallafall 15000 var bevisligen där. Joanna.

sarpo said...

Joanna, ja. jag tänkte på det senare att jag uttryckte mig lite luddigt. Jag menade förstås djurgårdare (eftersom jag är djurgårdare) men på hela arenan var det ju betydligt fler än 2000 pers.

hej förresten!

Anonymous said...

Hej hej, jag som inte vet någonting... vad är sanningen då? Är det inte en liten klick som bråkar, är det alltså alla fans? Jag vet nada om detta måste jag erkänna.

sarpo said...

Lilla Ego, lite klumpigt utryckt igen kanske. Nej, alla bråkar inte som går på fotboll. Men så liten grupp som folk vill göra gällande är kanske inte sanningen, det som är mest sant är kanske att säga att gränserna är lite flytande för hur många det är.
Dessutom utmålar man gärna denna "klick" som öldrickande tonåringar med problem i sitt hemliv och sånt skit vilket ju öht inte är sant för fem öre. Det är helt vanliga människor det här.

sarpo said...

Som om jag är värsta experten, haha... men litet hum tror jag ändå att man har.