Monday, August 07, 2006

Landet

Har varit på landet i helgen. Åkte faktiskt direkt till jobbet imorse, kl 6.43 gick bussen så det var ju faktiskt inte så farligt som man kanske kunde tro. Men det var så härligt! Hela familjen var där, Ps bror med fru och barn, Ps syster och så vi två då. Vi badade och solade hela dagarna, åt ute och spelade kubb i bästa sommar-anda. Till nästa sommar måste vi dock köpa lite mer badleksaker, både till vuxna och barn. Om det nu blir ngn sommar nästa år, det kanske bara regnar.

Jaha, har fått en inbjudan till en resebranch-fest hit till kontoret. Hoppas att jag får gå, jag behöver komma ut och träffa lite folk från branschen. Då kanske det är några från mina respektive praktikplatser. Hej, nu fick vi ett snabbt svar att det gick bra att komma och att vi fick varsitt rum att sova över i! hahaha, va kul! =) Gratis mat, dryck och säng. Inte så illa. Som IM (kollega) sa här; "med den här lönen får man ju se till att utnyttja när såna här tillfällen som dyker upp". Men det är klart, det är alltid lättare att sälja saker när man vet hur det ser ut.

4 comments:

Anonymous said...

åh, det låter trevligt med landet. jag har drabbats av en landetlängtan såhär på sensommaren eftersom jag knappt hunnit vara där. men jag åker dit nästa helg för att gå bröllop så det blir ju trevligt i alla fall.

kanske kan vi för övrigt ses nånting nästa vecka. har några grejer som jag måste planera in, men kommer nog att ha i alla fall någon kväll ledig.

sarpo said...

Jenny, hör av dig om du hittar en lucka. Egentligen är det så löjligt, som du sa, att man är så upptagen att man inte hinner ses. Men det är så livet är!

Landet är asmysigt! Jag älskar landet. Jag har varit tre helger på land, två hos Ps far och en på mitt eget. Sen ska vi ju eventuellt till Idas land senare, då blir det en till helg på land. Det är mkt bra!

idasol said...

Hej, det är bokat i min stuga! Jag har kollat så det är lugnt.

Härligt med branschfest som man får sova över på. Jag är så himla festsugen just nu så jag kan dö. Om det är nån som ska gå ut eller så, glöm inte att ringa mig! Även om jag inte kan dricka så ska jag försöka vara ett kul sällskap.

Hoppas du fick sova ordentligt efter jobbet. Puss o kram!

sarpo said...

Ida, har ingen tid att gå ut tyvärr. Känns som att jag har en massa tider uppbokat. Men jag kan hänga med dig ut ngn gång såklart, så kan vi sitta och sippa på varsin cola. Minns du våran vita vecka på Fuerte btw, haha va roliga alla var när de var fulla. Du och jag drack tjugo koppar kaffe och gick ut vid ett-tiden och hade askul!

För övrigt tänkte jag att man kunde åka ut till Fjäderholmarna ngn kväll efter jobbet och ta med sig lite picnic och en dunk vin. Är det ngn som är sugen???