Wednesday, September 27, 2006

Det kan bli bättre

Fy fan va glad man kan bli när Bajen vinner. Det är ju intressant. Och att Elfsborg vinner underlättar ju för då kanske DIF inte behöver lägga sig mot de i sista omgången, då kan det ju redan vara klart. Jaghar inte några som helst betänkligheter över ngt sådant, lägg er gärna och tänk på säsongen 2002 när Gnaget förlorade med 5-0 mot Malmö efter diverse kvartsamtal bara för att DIF inte skulle bli mästare tack vare de.
Här ska vi inte låta ngt vara jämt inte!

Jaha, i övrigt är det väl som vanligt. Livet rullar på och man försöker hänga med.

Det är så dumt att jag haft så mkt att göra på senaste, min retorikkurs har hamnat lite i skymundan. Jag har inte hunnit svara på de instuderingsfrågor som vi skulle svarat på tills igår så jag får helt enkelt maila henne mina svar när jag är redo. Usch va man känner sig dum! Men igår hade vi Retorikkonsultelever som lärare i seminariet. Det var mkt trevligt faktiskt, det blev en diskuterande form av lektion. Vi pratade om att lyssna på sin motpart, att byta perspektiv och sådana saker. Mkt intressant! Dessutom berättade de om sina extal och hur de tänkte osv i förberedelser och liknande. Jag kom på den briljanta iden att tala om fotbollsretorik, men jag har inte bestämt inriktning ännu. Kanske blir det retorik ut mot media, kanske blir det supporter-retorik, kanske retoriken ur ett kvinnligt perspektiv. Jag får suga lite på den karamellen.

Hjälp mig med ideér, ni fotbollsmänniskor!

1 comment:

Studiomannen said...

Nu har jag länkat till dig igen. Fy fan vad dåligt samvete jag har. SEdan jag kastade bort halva min blogg av misstag har jag lagt till länkar en efter en och visste att det var ett gäng som fattades. FÖRLÅT! Nu är du tillbaka där du hör hemma!

Tja: varför vissa tycker det är OK att kasta bengaler och andra inte. Varför göra apljud åt Djurgårdare även om det tolkas som apljud åt Dembo Torray m fl.

Varför det börjat bli lite fint i kulturkretsar att gilla fotboll igen...

med mera.

Själv blev jag glad åt Bajens seger igår. Jag har inte haft mycket att vara glad åt på sistone. Tror ni är rätt rökta tillsammans med oss. Tror på Elfsborg - kolla bara spelschemat.