Friday, September 15, 2006

va e dealen?

Hej, det var länge sen man uttryckte sig så. Det fanns så många uttryck förut som man använde typ hela tiden. Deal var verkligen ett sådant, det kunde man lägga in lite var som helst. Typ Combo-deal (för flera av olika kön), mat-deal (typ vad ska vi äta?) och "min deal" (ens senaste ragg). Man hade många ragg, hahaha. Ja, det var tider det. När man var singel och hade så jävla kul jämt. Även om man hade jävligt tråkigt också såklart.
Ett annat exempel på uttryck är ju såklart dajme, men det hänger ju med än i stadigt återkommande. För er som inte vet är dajmen ofta total, det är som rinnande dajm i hjärnan när man är dajme och nej, det är INTE ok att säga dajmig. Det finns det inte ngt som heter.
Ett annat uttryck som var lite av en favorit var ju faxa, haha. Iställer för att bajsa så faxade man, helt enkelt. Ganska kul.
Annars hänger ju uttryck inte med särskilt länge. Det är en viss period man pratar på ett visst sätt. Saker som Äeh, Jaaaaaa! och salongsberusad (i betydelsen asfull) hör ju till historien lite grann. Eller typ Minna vadå? Minna baloobas. Det är sånt där jag kan tänka på ibland. Under tokfralle-tiden fanns det en hel drös med uttryck och under Larrypojkarna-tiden hämtades nya uttryck upp.

Någon annan som har konstiga uttryck eller har jag glömt ngn favorit? =)

2 comments:

Anonymous said...

Tjena!
Jo man får ju säga dajmig, för jag brukar vara de.
Men någat annat som e rätt kul är när man lubbar (springer) typ så här; jag lubbar ner till korvmojen och krubbar lite. Annars kan man ju oxåslänga en lobba(spotta).
Hmm jo mycke kul ord finns de

Fille said...

Jag håller med. Man måste ju kunna säga till någon att den är Dajmig! Jag o Peter är dajme just nu. Vi är iofs nästan dajme konstant.