Monday, September 04, 2006

Äntligen måndag

Eller?

Njaeee, inte direkt. Ingen bra dag idag känner jag. Var inte här i fredags (pga flytt) och då hände det såklart saker som släpar efter till idag som mina kollegor lagt på mitt skrivbord för åtgärd. Dessutom har jag råkat debitera en kund två gånger för samma resa. Sånt är inte kul. Blä, blä, blä.

Men ngt som är kul är att jag har äntligen flyttat! Jag fattar inte riktigt var tiden tagit vägen faktiskt, jag tycker det var alldeles nyss som det var tre veckor kvar och nu sitter jag här alldeles nyflyttad. Det känns jättebra, vi har lyckats packa upp mkt faktiskt på den korta tid vi bott där. Men alla kläder är kvar att packa upp, så långt har vi inte kommit ännu. Jag har jättekonstiga kläder på mig idag.
Katten tyckte inte alls att det var kul att flytta. När vi började packa i gamla huset attackerade han flyttkartongerna. Han har dessutom varit jättekonstig i humöret, varit lite ilsk och bitig. Själva flyttdagen var vi tvungna att stänga in honom i ett rum för att han inte skulle smita/komma bort i all röra när man har dörren öppen och springer ut och in. Han tycker inte alls om det, han blev superstressad. Sen fick han åka bil till nya stället och bli instängd där i ett rum som han aldrig varit i. Men det var nog kul tror jag för han gick omkring och nosade och utforskade lådor och ja, allt verkade mer ok. Och sen, när alla hade gått, fick han komma ut och då gick han runt och tittade på allt och nosade, luktade och gned sig. Han kom med ut på balkongen och tittade lite. En sak som är intressant är att han inte har pratat på hela tiden vi bott på nya stället. Så var det när han kom till oss också i början, han pratade inte alls mkt. Efterhand har han ju börjat prata mer och mer så det kommer väl men det är ganska intressant.

Jaha, oj, det blev långt om katten. Hursomhelst känns det jättebra nu när vi är på plats.

Igår såg jag Piratfilmen 2 med Johnny Depp. Rolig och helt ok spänningsfilm. Jag blev assur på slutet - man ville ju bara se trean med en gång! Men det får vänta helt enkelt.

1 comment:

sarpo said...

Minna, vi kan ses hos mig tidigt lör 16sep och käka. Kanske vid fyra?
Men varken jag eller Ida har lust att gå på fest som det känns idag. Vi ska ju jobba på valet och det är så sjukt lång dag, från halv tio till tolv på kvällen.

Men man vet ju aldrig. =)