Saturday, September 30, 2006

Landet

jag är på landet och tar det lugnt och vilar upp mig. det är asskönt faktiskt att göra absolut ingenting. jag har dessutom hunnit plugga och göra det mesta av det jag behöver göra, iaf svara på de frågor som ska lämnas in. imorgon när jag kommer hem ska jag sätta mig ner och skriva intellectio till mitt debattinlägg. jag har bestämt att jag ska tala om att klubbarna inte ska betala böter för polisinsatser vid matcher. det är ju faktiskt en helt befängd ide. Var går gränsen för när klubben ska betala? är det när jag går hemifrån på väg till match, är det när jag går av tunnelbanan vid råsunda/stadion/söderstadion, är det när jag sitter på puben kl 12 samma kväll och matchen är slut för länge sen? Det är ju fullkomligt absurt att klubbarna ska betala för det. Däremot kan de betala för det som sker inne på arenan men eftersom det till mestadelen är ordningsvakter som klubben faktiskt står för så betalar de ju i princip redan den kostnaden.

För övrigt bokade vi in en familjeresa till Toscana igår. Anledningen är svärfars kommande 60årsdag. vi har bokat ett hus med 12bäddar och pool men den kommer inte att vara igång när vi är där. så flyger vi till Rom och kör bil därifrån och sen är det bara åka runt med bilarna och kolla in shyssta ställen. tips om toscana-trakten mottages med förtjusning! =) men det är inte förrän i mars så det är en stund kvar tills dess.

idag har vi plockat svamp, p plockade en hel påse. själv hittade jag ungefär 7st. det är klasskillnad uppenbarligen.

No comments: