Wednesday, November 22, 2006

Barnplanering

Hej, vi hade just en intressant diskussion här på jobbet om att planera när barnen ska komma. Vi kom överens om att det är bäst att få de i maj-aug. Då är man inte jättegravid när det är vinter, man har hela sommaren ledigt med bäbisen, man får in de perfekt till dagis när de är 1år och två månader och tja, det är verkligen det mest anpassade. Om man tänker på fotbollssäsongen är det väl inte optimalt men jag vet egentligen inte om ngn tid på året är det för hur som helst kommer man vara gravid under ngn del av säsongen.

Men det är klart att man inte kanske alltid får som man vill, det som sker det sker.

Mina kollegor passade på att fråga om det var på planeringsstadiet och jag säger som alltid ett bestämt nej men om det händer så händer det. Men det är klart, jag blir ju sugen när jag ser Is mage. Men till efter sommaren ska vi vänta i vilket fall. Haha, det låter ju verkligen som att det är på planeringsstadiet nu...

Och för övrigt ska man väl kanske inte planera så mkt, det är ju inte ens säkert att man kan få barn.

1 comment:

idasol said...

Ha ha ha. Sådär tänkte jag också. Nu får jag barnet vid HELT fel tidpunkt, lagom till jul men det känns faktiskt helt ok. Och på sommaren är det mycket färre personal på BB plus många fler som får barn så det är vanligt att man inte får plats när det väl är dags. På så sätt är det bättre på vintern.

De kommer väl när de kommer, men det skulle vara kul om du skaffade smått snart tycker jag.