Monday, November 20, 2006

Jag vet inte...

Jag känner mig lite matt. Kanske på väg att bli sjuk. Det skulle verkligen inte vara trevligt.

Min helg tänkte jag berätta om.
I fredags jobbade jag över (nähä, så oväntat...) och åkte sedan direkt till min mor. Där serverades jag och P hennes korvgryta. Inte riktigt lika fantastisk som vanligt men MYCKET god. Jag vet inte om P tyckte att den levde upp till haussen jag byggt upp kring den men han tyckte nog att den var helt ok. Sen hjälpte vi henne att bära ner lite skräp i källaren och möblera lite i hennes lägenhet. Hon måste ju skaffa sig en soffa snart, just nu använder hon en sån där värdelös viksäng. Inte helt ok. Jag tittade lite på Idol. Jag vet inte, jag känner mig tveksam. Även om personerna har en personlighet i början av programmen och en "fantastisk potential" eller whatever så slussas de ju ändå bara in i Idol-mallen och låter likadant. Det är ju verkligen ointressant. Det enda som är kul är uttagningarna... haha, det säger väl rätt mkt om mig. Hur som helst, sen såg vi på Vita Huset. Jag tycker fortfarande att det är en bra serie men det som var bra (typ de långa scenerna utan klipp när kameran följde livet i korridorerna) och de fina personporträtten är ju inte längre på hugget som de var i början. Och det är rätt tradigt nu tycker jag med Santos, den delen är väl njae för mig. Sen promenerade vi hem. Är det inte lite intressant att Mor + jag tidigare bodde i Stuvsta/Hagsätra (gångavstånd, ca 20 min), sedan Huddinge allihopa (mor gångavstånd 15min, mormor gångavstånd 5min, morbro+familj gångavstånd 10min) och nu bor jag och mor Västberga/Hägerstensåsen (gångavstånd 20-25min). Är det ngt band som ni tror kanske behöver klippas? =)
I lördags åkte jag och I till IKEA kl 10 när de öppnade. Senare anslöt även mor. Is mage är ju inte så stor som man skulle kunna tro för att vara i åttonde månaden men tja...det är ju en bäbis där det kan man ju se. Hursomhelst köpte I en massa saker till bäbisen. Jättekul ju! Jag vill också ha en bäbis att köpa saker till! Mina saker var mest röda och kostade faktiskt inte så mkt som jag hade räknat med så jag och mor gick till P och lämnade av kassar för vidare shopping i Kungens Kurva. Vi var kvar till 16. Fattar ni? Det är sex timmars shopping (varav tre var på IKEA). Sen stannade jag till på Vivo i Telefonplan och handlade en massa gotteri, ost och skinkor av alla de slag. Bla en sjukt god rökt korv-ost. Den ska jag ha på mitt julbord! Så vi öppnade en flaska rött och åt ost och kex och hade det allmänt trevligt.
Söndagen började med ett intensivt Body Pump-pass. Sjukt skönt! Jag vill verkligen börja nu och köra fram till jul. Då ligger man lixom lite på plus innan all julmat lägger sig. Efter passet duschade vi och bastade (helt galet bra!). Sen gick vi upp till mormor och åt lunch - väldigt trevligt. Sen var tanken att jag skulle hälsa på morfar men det hanns inte med så jag tog tåget in till stan och mötte upp I. Vi gick och såg "förortsungar" på Sergel. Ingen storfilm direkt men jag gillade den i all sin enkelhet. Sen åkte jag hem och dajmade på soffan och nu sitter jag här igen på jobbet och livet bara tuffar på som tåget.

Jag fattar inte vad jag egentligen fyller min tid med...

No comments: