Tuesday, November 21, 2006

Pendeltåg

Jag blir så trött. Jag har inte orkat ta mig upp ur sängen i bra tid för att hinna med det tåg jag brukar ta de senaste två veckorna, vilket har lett till att jag kommit försent varje dag eftersom det andra tåget alltid är sent med några minuter hit eller dit. Och så imorse tänkte jag att jag skulle ta tag i det här och ta det tåget som gör att jag är på jobbet 20min inann jag börjar. Och vad händer? Jo, det tåget är förstås inställt. Så jag hamnar i vilket fall på det senare tåget som så klart är försenat. Jag blir tokig.

Jag skulle behöva lite hjälp med julklappstips! Vad f-n ger man till killar i 14 och 16års åldern? Är det ngn som har ngn idé? Det är ju en sjukt svår ålder.

3 comments:

idasol said...

Pendeltågen blir man ju aldrig klok på. Du borde väl veta, du har ju bott vid pendeltåg hela ditt liv... :-) Men man upphörs tyvärr aldrig att förvånas och frustreras.

Skulle inte du till IKEA med din mamma den 14/12? Eller har ni ställt in det? För smygstart på rean.

sarpo said...

Jo, vadå...ska du med?

Eller var det då vi pratade om att shoppa? Kanske vi kan flytta det då? Den 13dec istället?

idasol said...

Ja det var ju då du skulle ta en halv dag så vi kunde åka till barkarby. Men jag kan andra dagar också. Den 13 är det lucia, då ska jag till jobbet och fira med dem. Men jag tror att det är på morgonen... Ska kolla upp det.