Monday, November 20, 2006

Sjukt seg idag

Sitter mest och slösurfar runt på diverse bloggar och sportsidor. Det är rätt trist att jobba när man har noll intresse eller gaist. Men det är väldigt trevligt att surfa... =)

Jag och P har bestämt oss för att inte köpa julklappar till varandra, istället ska vi spara de pengarna till en TV. Det är verkligen behövligt. Den vi har är ju helt bedrövlig. Jag fick den i julklapp när jag var tio, det är alltså 16 år sedan. Den har inte text-tv, den har inte ens scart-ingång, den har ingenting. Det gör det hela lite svårare att titta på vår digital-TV, vi måste koppla den via videon som har en inbyggd säkerhetsaspekt att den stänger av sig var tio minut man inte gjort ngt kommando.
Dessutom har vår dator och bredbandet inte riktigt kommit överens. Så trots att vi köpte det i september har vi inte sett mkt av det där men vi betalar så snällt varje gång. Jag förbannar min envishet och önskar att jag inte hade haft så bråttom. Ah, well. Thats life. Vi kom i vilket fall överens om att vi (jag) ska attackera ngn TV-handlare på mellandagsrean och hitta ngt fynd. Jag har aldrig varit ute på mellandagsrea - jag hoppas att det inte blir som jag tror att det är (=galna människor i desperat jakt på FYNDET). Vi får väl som jag blir mos eller om jag får tag i en TV. Det är ju hursomhelst ett tag kvar.

3 comments:

Studiomannen said...

Slå in TV:n i alla fall i ett paket och fjärrkontrollen i ett annat så får ni ju iaf öppna paket...

sarpo said...

Men hej, som att jag kommer kunna hålla mig från att köpa ngt till honom. Jag har ju redan köpt en DVD till honom som han ska få! =)

Men bra idé, då känns det som att det är en julklapp iaf. Men frågan är; vem får TVn och vem får fjärkan (=power)????

Anonymous said...

bra deal tycker jag. och bra idé att slå in den, så blir det som en julklapp i alla fall.