Thursday, November 23, 2006

Intresseklubben antecknar

Jag funderar på hur granen ska se ut i år. Ska vi ha helt röd med bara röda attiraljer bortsettt från glittret och stjärnan, ska den vara helt i silver eller kanske guld? Eller ska man mixa?

Jag har ingen aning om vad jag har i min jullåda nuförtiden eftersom jag fick en massa från mors avlagda jultingestar när vi rensade villan i somras. Jag har för mig att det var en del kulor och så men inte så mkt matchande dock...
Det var iofs ett kapitel i sig när vi skulle rensa jullådan. Jag propsade på att morsan skulle slänga de fruktansvärt fula smällkaramellerna som vi gjorde på dagis. Och betänk gärna här nu att storasyster är född i början av 70-talet. Men, nej, mor sa det är ngn som har gjort de här! varpå jag svarade "vet du verkligen vem som har gjort vilken?" och hon erkände att det visste hon inte. Det är alltså ca tio stycken i diverse form och färg och inte särskilt vackra. Men de fick minsann följa med.

Jaja, hur som helst. Jag måste nog ta upp den där jullådan och se vad som finns där och vad som behöver kompletteras. Jag har köpt glitter och stjärna till granen och en ny ljusstake till köket. Helt plötsligt bor man i en trea med en massa fönster.

No comments: