Monday, January 22, 2007

gnagande känsla i magen

Inte bra. Men jag måste avvakta lite innan jag bestämmer mig för att tro på det.

Jag har haft en bra helg. Jag har inte gjort ngt alls känns det som. I lördags var vi hemma hos J och fikade. I hade med sig bebis och han var lika liten och söt som sist vi sågs. Det blir intressant när han blir lite större att se om han blir mest lik sin mor eller sin far. Nu är han ju mest en bebis till utseendet.
På kvällen lagade jag och P tre rätters och öppnade en flaska rosé. Vi pratade och pratade och det kändes nästan som när vi först träffades. När man hade så sjukt mkt att prata om. Det är onekligen lätt att hamna i en vardag som består av att göra som man alltid gjort och tänka i de banor man har fastnat i. Jag bestämde mig för att det är dags att faktiskt vakna till lite och inte bara köra på i slentrian. Typ. Alltså göra saker ihop. Som ex resa ngn stans. Eller gå på bio, äta ute, se på teater. Det har vi ju inte kunnat göra sen 2004 typ. Vi öppnade en till flaska och såg på 24 hour party people. Intressant.

Och igår låg jag i sängen och läste hela dagen och gick inte utanför dörren alls. Jätteskönt! Jag läste Isprinsessan av Camilla Läckberg och sedan började jag på Predikanten av samma författare.

4 comments:

idasol said...

Vad är det du ska avvakta och sen kanske tro på?

Den 3-4 feb beror lite på vad du vill hitta på och vilken tid under helgen. Ska ju på dop på lördagen, är väl klart vid fyra-fem nån gång. På söndagen fyller min pappa år, vet inte om han ska fira det på nåt sätt än. Men jag antar att vi ska dit nån gång under dagen/kvällen...

sarpo said...

Jag hade inte tänkt så mkt mer än att träffas. Ungefär så långt.
Det har ju blivit lite som en tradition nu att ses på helger. =) Har alltså ingen plan för VAD vi ska göra, mest hänga.
Men vi får väl ta det ngn annan gång.

idasol said...

Fast nu har jag kommit på att det är melodifestivalen den 3 februari! Välkommen hem till mig för en äkta schlagerkväll med chips och dip och ostbågar och poängsättning! :-)

sarpo said...

Jaaa! Hej, va roligt. Jag kommer! Se, jag visste att vi skulle komma på nånting! =)