Monday, January 29, 2007

Lugn stund på telefon

Ja, inte ringer det mycket iaf. Det ska ju sägas. Jag vet inte var kunderna har tagit vägen, de kanske har vänt sig till ngn annan byrå.

Till imorgon ska jag har läst ca 50 sidor till retoriken, analysera ett specifikt tal och prata ihop mig med en kursare (som det så fint heter på högskolespråk) och sammanställa lite punkter. Det är rätt svårt att lyckas med det med tanke på att jag inte ens har införskaffat själva studiematerialet än. Men, på ngt vis ska det väl ordna sig. Eller så gör det inte det och jag får stå där med skammen, det är ju också ett alternativ.
I fredags var jag helt slut efter torsdagens ledsamma aktivitet så jag orkade inte ta mig ngn stans för att köpa bok även om jag faktiskt varit så förutseende att jag tagit ledigt från jobbet.

Och idag har jag bokat klipptid. Efter nästa lön. Skulle behöva färga håret innan dess så att jag inte ser ut som ett risigt fågelbo i huvet.

No comments: