Tuesday, January 30, 2007

Resandet...

Just nu sitter vi och diskuterar var vi skulle vilja åka nu i vår. Min kollega pratar om att åka iväg över påsken till Lissabon. Och nu pratar vi bara kortresor förstås, det går ju inte att sticka iväg var som helst hur länge som helst. Och så tänkte jag att ja, varför inte åka ngn stans. Och sen tänkte jag en gång till och insåg att det blir svårt. Nästa helg jag inte har ngt alls inbokat är helgen 17 mars. Så här ser mitt helg-liv ut närmaste framtiden:

Nu i helgen: schlager hos I (iofs inte så mkt resande men väl en inbokad aktivitet)
Nästa helg: Ps land (han är ledig och vi behöver göra ingenting ihop ngn annanstans än hemma)
Helgen 17 feb: PATA-kryssning (resebranschen)
Helgen efter det: Kittelfjäll (med min familj, ons-sön)
Helgen 2 mars: Berlin (med jobbet)
Helgen 9 mars: Studieresa till Göteborg med SJ (med jobbet, fre-lör) lör: masai
Helgen 16-18 mars: ingenting!
Veckan 24-31 mars: Italien, toscana (med Ps familj, ska bli astrevligt, massa god mat!)
och sen ingenting fram till 28 april: hemlig aktivittet med min darling!

Jaha, så nu vet ni det. Fattar ni hur mycket pengar det kommer att kosta mig det här? Det känns väl sådär måste jag säga... Men det ska bli himla kul förstås! Alltihop känns himla kul.

Utom att jag inte kan träffa Milo på helgerna när jag är upptagen. =( Det känns surt, jag skulle kunna hänga med I och krabaten jämt om jag kunde och fick... Jag är helt fascinerad av den lilla varelsen. Att han finns nu lixom, inte bara som en abstrakt tanke i Is mage.

2 comments:

idasol said...

Om du vill får du gärna komma hit kvällar på vardagar, efter jobbet. På helgerna blir man ju lätt uppbokad, precis som du här illustrerar. Men på vardagarna är det ingen som tänker på att man kan umgås. Så om du nån gång inte känner dig helt slut efter jobbet så kan du få komma hit och käka nåt och kanske se på jane austen (och gulla med milo förstås).

sarpo said...

Ja, det är klart att man kan tänka sig att umgås på kvällarna om man inte är alldeles för trött. Men jag tänker också av ngn anledning att ni kanske är tröttare på kvällen men ni kanske inte har kommit in i ngn sådan rutin ännu?

Hursomhelst så är det ju helt klart ett alternativ. Jag menar, om man som jag slutar fem så har man ju faktiskt ett par timmar på sig att umgås. Fast det är lixom lättare att tänka så när det är sommar och ljust ute. Då kan man lixom stå ut med att det blir sent på ngt vis.