Wednesday, January 24, 2007

Otålig

Jag är så sjukt otålig. Jag vill att allt ska hända nu. Tex vill jag ha barn nu (fast egentligen inte), jag vill gifta mig nu (fast egentligen inte), jag vill ha en sommarstuga nu (men har inte råd), jag vill ha en tiomiljonersvilla på Ingarö nu (fast jag inser det orealistiska i det...), jag vill, jag vill, jag vill. Och samtidigt vill jag inte alls.
Jag vill ha ett nytt välbetalt jobb, jag vill vinna på triss, jag vill bli miljonär. Varför händer det aldrig mig?

3 comments:

Studiomannen said...

När jag mår som sämst tänker jag att det aldrig kommer att hända en själv.

Men det KAN hända! Jag ska i alla fall hålla tummarna.

Anonymous said...

så där tänker jag med hela tiden. vad är det för nåt som gör att man inte kan vänta med saker, det kommer väl hända förr eller senare (ja, kanske inte att man vinner på triss, men sånt som barnskapande och giftemål och husskaffande). när man sitter där med sitt barn t ex och inte ens kan gå på bio utan att boka in det två veckor i förväg kommer man ju säkert att sakna den tiden när man kunde göra precis vad man ville, så egentligen borde den här tiden utnyttjas som tusan

sarpo said...

ja, herregud va vi borde göra saker hela tiden, andra saker. För att fördriva tiden om inte annat.... =)