Monday, March 05, 2007

Berlin = fantastiskt!

Vilken resa! Vi bodde på fyrstjärnigt hotell på en tvärgata till Kurfurstendamm. Fantastiskt hotell. Vilka sängar! Och helt underbar frukost. Jag älskar verkligen hotellfrukost och alldeles särskilt när den är så här fräsch..
I fredags när vi kom ner så fick jag inte mitt baggage. Det var kvar på Arlanda så vi fick gå och säga till på Lost and Found-avdelningen som lovade att det skulle komma till hotellet innan vi åkte hem åtminstone. Så vi gick ut och käkade på restaurangen där vi bokat bord. Fantastisk mat och jättetrevligt ställe. Gemytligt och "folkligt" som min kära chef kallade det. Han satt och sa hela tiden "du vet ju precis vad jag vill ha" till G som ordnat resan (via en agent, som visserligen förstått det hela bra). Men vadå, vad jag vill ha. What about the rest of us?? Hursomhelst var det iofs precis vad vi ville ha också. Och det var supertrevligt, vi drack vin och pratade, pratade, pratade. När vi gick från restaurangen satte vi oss i hotellbaren och tog oss en sängfösare.

Frukosten i lördags var, som sagt, underbar. Kl 9 satte vi oss i bussen för en fyra timmar lång stadd-rundtur. Vår guide Boel pratade svenska, hon var jätteduktig och rolig. Vi såg muren (självklart sjöng jag Die Mauer...), Brandenburger Tor, Olympiastadion från -36, Tempelhof, Checkpoint Charlie och en hel massa annat. Lunch och sedan fri tid som spenderades på Lidl av alla ställen för inkassering av sprit. När jag kom till hotellet stod min fina, röda väska på rummet. Jag kunde med andra ord byta kläder!!!
Restuarangen på kvällen var igen en fantastisk restaurang med helt sjukt god mat. Riktiga lyckträffar båda två. Och sen tog vi en öl på en pub på väg mot hotellet. Jättetrevligt! Stupade i säng vid tolv. Så det var inga sena nätter att tala om alls.

Mycket bra resa.

No comments: