Thursday, March 01, 2007

Här är jag

Hej, jag gillar ju listor. Jag och I gjorde jämt listor när vi var mindre. Listor i stil med "vem skulle du ta med till en öde ö", "vem vill du helst hångla med", "vem har snyggast rumpa" och sånt. Mycket kul! Så när jag sett den här listan figurera på ett antal bloggar så måste jag ju ta action!

Tio första:
Första bästa kompis: I såklart och hon är det fortfarande. I år är det 21års-jubileum!
Första bil: Va, eller hur. Varken bil eller körkort. Men om man tänker på familjebilar så var ju silver-volvon Gamla Zabina Läspar bland de första jag minns.
Första kärlek: jaha, jag var fjorton, han var nitton, det var hopplöst men himlastormande.
Första husdjur: hmmm... fåglar hade vi. Pippi-lotta tex. Men första "riktiga" som jag verkligen älskade var Joppe (som egentligen var systers...). Han var så fin!
Första semester: Vi bilade runt hela Sverige som liten. Första utan föräldrar var till Danmark i 16års-åldern. Resan innefattade Christiania, snygga killar, mycket öl och en hela massa röka av olika slag. Tror inte mina föräldrar hade godkänt om de visste...
Första jobb: sommarjobb på hemtjänst i Huddinge.
Första köpta skiva: ?? New Kids?
Första riktiga kärlek: Det skulle väl vara M då. Det var ju inte heller ngn trevlig historia.
Första piercing: Nope, men min DIF-tatuering fyller 7 år i september i år!
Första konsert: Orup i Kungsträdgården -89. Fantastiskt!

Nio senaste:
Senaste alkoholdrycken: Igår drack jag champagne och rödvin
Senaste bilfärd: igår åkte jag taxi, räknas det? Annars är det Kittelfjäll som jag åkte (jävligt mycket) bil. Umeå-Kittelfjäll tur och retur (ca 5tim/sträcka)
Senaste filmen du såg: Usch, jag har ju inte sett några filmer på länge. Halva Happy Gilmore på TV. Inte särskilt bra måste jag säga. Men idag ska jag gå på förhandsvisning av Nina Frisk!
Senaste ringda telefonsamtal: Ringda? Det var nog till en kund för att kolla om hon vill ha ett hotell i Göteborg för 1695 kr/natten.
Senaste bubbelbadet: va, det var ju typ hundra år sen. Nej, det kan jag inte ens minnas.
Senaste spelade cd: Jag har beställt en massa skivor på CDON på senaste men jag lyssnar ju aldrig på de. Jag är så dålig.
Senaste kyss: imorse pussades jag och P - morgonpuss och godnattpuss är Livsviktigt.
Senaste gången du grät: Det var när jag såg Extreme Home Makeover senast. Jag gråter som ett barn när jag ser på det.
Senaste måltiden: kycklingchorizo, kikärtor, avokado, coctailtomater och lite svarta oliver.

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar: hmmmm...lite komplicerat det här. Jag har hånglat med ett gäng av mina vänner, ett par stycken vid upprepade tillfällen, men dejtat? Jag antar att KK inte räknas in här?
Blivit arresterad: nej, det har jag inte. Och aldrig hamnat i fyllecell heller, märkligt nog. Blivit hållen av polisen i samband med match vid upprepade tillfällen.
Blivit kär vid första ögonkastet: njae. Jag har sagt "honom ska jag ha" och fått det.
Fastnat med blicken i någons urringning: ja, massor av gånger.
Fått ditt hjärta krossat: hahaha, vilket skämt. Skojar listmakaren?
Sagt att du älskar någon utan att mena det: ja
Haft ett one night stand: nej. Eller?
Busringt till någon: jajemän! som ngn sa, jag växte upp på den tiden då det inte fanns nummerpresentation.

Sex saker du gjort idag:
1. Förbannat mitt sena sänggående igår
2. Berättat för mina kollegor att jag ska sluta om en månad
3. Kommit på att jag måste packa ikväll eftersom jag åker till Berlin imorgon
4. Bestämt träff för kontrakt-skrivning imorgon bitti kl 8 med nya jobbet
5. Drömt mig bort til Italien och all mat jag ska köpa när jag är där
6. blivit sur på P för att han ska till Linköping och inte jag

Fem favoritsaker utan rangordning:
1. Min katt (om han nu är en sak)
2. Djurgårn (om det är en sak)
3. Min kalender (älskar att sitta och påta i den)
4. Min digitalkamera
5. Mina nya skor

Fyra personer du kan berätta allt för:
1. Mamma
2. Syster
3. I
4. P
Fast såklart kan man inte säga allt till ngn, men det mesta i alla fall.

Tre val:
Blått eller rött? Blå-blått
Sommar eller vinter? Både och. Sol på sommaren och snö på vintern, allt däremellan är ju egentligen skit
Choklad eller chips? Naturchips

Två saker att göra innan du dör:
1. Skaffa barn
2. Köpa hus på Ingarö

En sak du ångrar:
ojdå, det kan väl hända att man kan ångra vissa saker som man har gjort och tycka att man har varit helt dum i huvet. Men jag kan nog inte ångra något så här på rak arm. Nej.

No comments: