Thursday, March 01, 2007

Hej och hoppsansa...

...varför blev det du och jag, varför blev det ingen annan?

Fantastisk textrad från tidigt I&S-material sent åttiotal.

Igår var jag på Rhapsody in Rock med jobbet. Det var ganska mycket "gud va jag är bra" och ganska mycket "robert wells, woho" men det var rätt kul faktiskt. Vi hade ju en liten champagnebar som bara vi hade tillgång till så det var mkt trevligt. Hängde lite bakom scenen ett tag och sådär. Publiken var tråkig och Robert Wells snackade skit om djurgårn i slutminutrarna så det var ju helt klart ett stort fett minus.

För övrigt ser det ju rätt ljust ut för Djurgårn. Det är bara en match kvar nu, LHC borta. Över tusen man ska dit med tåg och buss och egen hand. Jag är så sjuuuuuukt avundsjuk på P. Han ringde i morse och sjöng "jag ska till Linköping, jag ska till Linköping..." Han hade inte ngn biljett tidigare men lyckades knipa en på nätet imorse. Galet.
Det kommer bara vara tunga grabbar! Det kommer vara sjukt roligt! Jag är så jävla avundsjuk. Men Berlin ska vara fint så här års har jag hört.... eller inte.

En annan sjukt tråkig sak är att jag INTE får ta ut min semester och börja på mitt nya jobb tidigare. Jävla skit-chef. Jag måste vänta till April. =(
Och såklart, eftersom jag har gjort klart med nya jobbet, ringer min gamla praktikplats och säger att de vill ha mig med i sina framtidsplaner. Åh! kunde de inte ringt tidigare!

1 comment:

idasol said...

Ha ha ha! Nu har du fått in den där låten i min hjärna, nu kommer den aldrig försvinna! "du och jag vi är ju ett par, men varför? ooooooh yeah!" Ha ha ha jag skrattar så jag skakar här.

Hej, du ska ju iallafall resa bort. Själv ska jag sitta här hemma grön av avund och få höra små rapporter om hur kul de har i Linköping medans jag blir nedspydd eller byter bajsblöja eller nåt annat kul.

Grattis till att allt gått bra med uppsägning och nytt jobb! :-)