Wednesday, March 07, 2007

Nu är jag less

Fy faaaaan va jag har tråkigt på jobbet just nu. Inte en käft har ringt på eftermiddagen. Eller jo, jag har tagit emot ett samtal. Det var en som sökte min kollega som var på lunch. Jaha, och sen då? Nada.
Totalt mörker. Det är så sjukt jävla tråkigt att bara sitta av tiden fram till fem. Att veta att man kunde ha gjort andra saker. Jag tycker det ska bli så skönt att slippa det här, jag orkar inte med detta. Man tappar ju sugen totalt. Och på mitt nya jobb har de så sjukt mycket att göra så där är jag lite rädd att jag inte alls kommer hänga med i början. Helt ny och allt, även om det känns som att jag känner de flesta redan. Jag har ju träffat de ett par gånger nu... Men det ska bli så skönt att ha ett jobb att gå till där man faktiskt får jobba lite. Att ha det som vi har det här är ju helt värdelöst. E man på jobbet vill man ju jobba.

Och så sitter min chef varje dag nästan och skriker ut att han är så less och han tycker det ska bli så skönt att sluta. Och han är så trött på kunderna och bla, bla, bla. Kontoret är ju inte större än att man hör varenda ord han säger. Det höjer ju inte motivationen direkt att göra sitt jobb. Jag är så sjukt irriterad på hans beteende överhuvudtaget. Han borde sluta idag om han är så less. Och det värsta är att han säger det till kunderna också, att han är så less på att ta de här diskussionerna med de och att det är därför han slutar. Vem tror han att han är?

No comments: