Wednesday, March 21, 2007

Vad har hänt?

Tidigare fanns det en viss fantasi, ett uttryck, en glädje. Nu finns det lixom ingenting. Jag har totalt tappat stinget. Och min karl har blivit en soffpotatis. Vad är det som har hänt med oss? Vad har gjort att vi helt dajmat ur från livet?

En insikt som slog mig helt plötsligt en dag var att jag är en såndär person som aldrig avslutar ngt. Det tyckte jag kändes helt hemskt. Jag har nämligen alltid trott att jag är en avslutare - typ "har jag väl påbörjat ngt så slutför jag det". Men om jag inte påbörjat ngt så blir det lixom inget. Jag har storslagna ideér om allt möjligt men det blir ju aldrig ngt av det.
Tex mitt garderobsprojekt. Jag vill ha ett snyggt sovrum med ny säng, nya garderober och fina saker. Vad händer? Nada. Mitt balkongprojekt SKA jag iaf göra ngt med. Jag ska lägga in trall, jag ska köpa nya möbler och jag ska köpa en fin ljuslykta och stora krukor för blommor. Jag måste! Jag vill!

Iofs kostar garderobsprojektet mycket, mycket pengar. Det är väl därför det inte händer ngt på den fronten. Vi ska ju till Italien nästa vecka. För oss båda kommer hela resan gå på ungefär 12000kr. Det är faktiskt en rätt stor utgift på en gång.

No comments: