Friday, March 02, 2007

Stockholmshat

Sitter och läser på bloggar om hockeyn. Är ju sjukt roligt med hockey just nu om det är ngn som har missat det.

Hur som helst, läste en massa inlägg angående DIF-Luleå i måndags och huruvida Globen var slutsålt eller inte, huruvida det var medgångssupportrar eller inte i DIF-leden, huruvida elitserien behöver ett elitlag i huvudstaden. Jag vet inte, är det bara jag eller är folk helt knäppa?
För det första blir folk i landet sura över att det skrevs mycket om att det var fullsatt i Globen och lämnar kommentarer i stil med "vi har slutsålt varje gång, det nämns aldrig..". Nej, självklart inte. Stockholmshockeyn har varit om inte död så i alla fall sjungit på sista versen i ett par år. När det nu fått ett uppsving (vilket till stor del är på grund av det prekära läget och att det faktiskt inte är en transportsträcka till ett slutspel) och folk börjar strömma till är det klart att det sticker ut.
För det andra så skriver folk då att "det är bara medgångssupporters i Djurgårn". Jaha, och var har du den framgången nånstans? Laget har spelat kasst fram till den fantastiska storsatsningen mot SAIK i januari och sen ryckt upp sig. DIF har riskerat kvalspel. Jag läste ett bra inlägg: "Det är bara djurgårdare som kan bli kallade medgångssupportrar när man gör sin näst sämsta säsong på över 20 år och då sluter upp för laget." Så sant.
Och sen tycker man då att varför tycker folk att det behövs ett lag från huvudstaden i elitserien och inte de andra lagen? Jo, självklart måste man ha lag från alla städer. Det som folk inte fattar är att lag från de lite större städerna drar folk! Det betyder mer pengar till alla lag. Och sen är det ju faktiskt inte bara Stockholmare som tycker så här.

Jag vet inte, är man så jävla avundsjuk på hufvudstaden. Och varför i så fall?? Jag fattar inte.

1 comment:

Studiomannen said...

Jag tycker såklart ofta att det är kul att retas med supportrar till andra lag än mitt eget.

Men du ska inte lyssna på sånt. Jag tycker att det är fan att ni inte vann, men det är mest därför att jag inte gillar Lkpg.

Men om man inte är rädd att få en smäll ska man tala om hur kul det är att VF missade slutspel.

Det blir omöjligt att tippa slutspelet mer än att FBK kommer bli enormt svåra att slå.